Kendal

24 mei 2017 - Kendal, Verenigd Koninkrijk

Woensdag 24 mei

Gisteravond na de TV nog drie spelletjes Skip Bo gedaan en Bep gewonnen met 2-1, stand 7-9 voor mij!
Vanmorgen prachtig weer en nadat we ontbeten hadden de stoelen buiten gezet en heerlijk in de zon gezeten. Koffie gezet en op ons terras dit opgedronken. Ik had een boek over Schotland gehad van de Engelse buurvrouw en ging dat "even" terugbrengen. We raakte in gesprek en zij waren naar Schotland geweest en gaven nog wat tips die ze ook van vrienden uit Schotland gekregen hadden. Ook kwam natuurlijk de aanslag van gisteren ter sprake en hoe ziek sommige mensen zijn om zoiets te doen. Zelfs kwamen ze met Wilders dat zijn visie op de problematiek van deze tijd hier in Engeland ook steeds meer die richting op gaat. En dan natuurlijk de wedstrijd van vanavond, Ajax tegen Manchester, maar hoe de uitslag ook zal zijn we morgen elkaar toch de hand zullen schudden! Na een half uur kwam ik terug en Bep was al helemaal gereed om naar het stadje te wandelen. Langs het riviertje de Mint en dan de weg oversteken en het riviertje volgen tot hij in de rivier de Kent uitkomt. Het is een wandeling van ong 4km en dan ben je in het stadje.
Er is een dagelijkse overdekte markt en op woensdag en zaterdag ook gewone markt.
Dus we troffen het want vandaag ook markt. Het stelde niet zoveel voor maar toch! Wel zijn er een heleboel winkels en vandaag dus geen culturele dag maar een dag van winkels. We aten bij.     MC Donald en zijn toen verder de winkels gaan bekijken. Bep nog schoenen en een rugtas gescoord. Dan weer terug via het zelfde pad. Om 3 uur waren we weer terug. We hadden het er over gehad om hier nog een dag te blijven dus ik naar de receptie en dit gevraagd. De man deed moeilijk omdat ze eigelijk vol zaten. Misschien een andere plaats op het gras!  Maar over 10 minuten kom ik bij je en dan hoor je het wel. Hij kwam bij ons en zei dat hij het zo geregeld had dat we toch een dag op dezelfde plaats konden blijven staan. Komende week is het maandag, banking day, en is iedereen vrij. Ook de schoolkinderen hebben een week vrij en daarom zijn de meeste campings vol! Het is ook daarom dat onze Engelse buren naar huis gaan want ze moeten volgende week op hun kleinkinderen passen omdat hun vader en moeder werken! Ze zijn daarom jaloers op ons!
Wat wij de laatste 5 weken gemerkt hebben dat heel veel Engelsen van onze generatie deze tijd op reis zijn want de meeste campings waar we gestaan hebben zijn heel goed bezet. Vaak hebben ze een enorme caravan met grote badkamer, fornuis met oven en een magnetron. En dan staat daar meestal een grote wagen voor die dat moet trekken. Ook hun water hebben ze in een vat die ze naar de kraan toe rollen en een vuilwatertank ook op wielen! Englisch stile! Hier bij de receptie zeiden ze dat waar wij naar toe willen je minstens een paar weken van tevoren moet boeken om daar nog een plaats te krijgen op de camping! Dan ga ik nog een wandelingetje maken, de andere kant van het riviertje op. Moet door een hek waar op staat dat er een stier in de wei loopt! Maar ja als jongen met boerenbloed zullen we dat wel zien. Er loopt geen stier maar wel een koppel jong vee, pinken.
Ze lopen boven op de heuvel maar als ik halverwege ben komen ze aanrennen. Ik heb geen rood T shirt aan dus kan geen kwaad! Blijven om me heen lopen en als ik door het hek ben voel ik me toch wat opgelucht. Ik wil via de andere kant van de rivier terug dus loop ik een stuk over de weg en inderdaad een brug. Daar over heen en dan eerst nog een stuk gelopen over die weg maar geen voetpad te zien, dus dan maar terug. Het hele eind weer terug gelopen en ook een stuk van het voetpad. Ik dacht die pinken zullen wel weer boven op die heuvel lopen. Maar nee, ze stonden allemaal voor het hek op me te wachten. Goede raad was duur en toch maar door het hek de weide in. Kwamen achter me aan en kon ze wel op afstand houden maar ze maakte zulke bokkensprongen! Na 150 meter gaven ze het op en bleven ze staan, gelukkig! Er kwamen ook 4 meisjes die aan het hardlopen waren en ik zei dat er koeien in de wei lopen! Maar ze renden door en één was er een eindje voor en die pinken achter haar aan! Ze kon nog net achter een draad zich veilig stellen. Via een omweg kwam ze weer bij die andere meisjes die achter waren gebleven! Dan weer terug naar Bep en eerst thee gedronken op ons terras en daarna een wijntje gedronken. Dan eten want vanavond voetballen en dan wil ik hier mee klaar zijn. Bep kijkt haar serie en ik typ dit en zal dit wegsturen en later na de wedstrijd zal ik de foto's versturen en hoop dan met goed nieuws over Ajax

1. Diane Honingh:
    25 mei 2017
    Jammergenoeg geen gewonnen finale. Het was niet het Ajax van de laatste weken, maar als ze bij elkaar blijven hoeven we misschien toch geen 20 jaar te wachten. Ze kunnen niet meer zeggen dat ze de ervaring missen!
    Ik vind de foto's iedere dag weer prachtig! En wat een avontuur met die koeien. Zou niks voor mij zijn geweest, was bij het lezen van het bordje al omgedraaid.
    Ik zag net dat het prachtig weer is. Zo'n mooie stille ochtend!! Sanne gaat straks naar de manege: puber tweedaagse. Dus ze blijft daar vannacht slapen en morgen gaan ze in Egmond een strandrit maken. En dan moet ze zondag weer werken. Ik denk trouwens dat ik wat van je lavameel ga gebruiken. Aan de andere kant van de sloot stond veel van de boompjes troep en nu ook in het kleine bloemen tuintje bij ons!!
    Fijne dag!! Kus
  2. Diane Honingh:
    25 mei 2017
    Wat een heerlijk weer vandaag hier. Bij jullie ook! Wij even naar tuincentrum geweest en een nieuwe bbq gekocht. Helaas moeten we wachten tot donderdag voor ze hem brengen dus vandaag nog even met onze kolen! Sanne is even thuis: zo'n vreselijke hoofdpijn gehad overdag (migraine aanval) dat ze even komt douchen en uurtje slapen. Het is bijna over dus ze wil vannacht toch graag daar slapen (ze zei vanmiddag dat ze thuis kwam slapen) want het is natuurlijk hartstikke gezellig. De anderen zijn nu naar zo'n trampoline hal. Verstandig dat ze dat heeft overgeslagen. Ze heeft vandaag buitenrit via zuiderwoude gemaakt. En natuurlijk niet naar haar moeder geluisterd (ja mam, ik moest eigenlijk al op mijn paard zitten toen je appte dat ik me moest insmeren dus een beetje vergeten) : armen hartstikke verbrand! Morgen gaat ze naar Egmond om te rijden op het strand.
    Zie nu het weerbericht: jullie houden morgen ook nog zo'n mooi weer net als wij!! Joepie!!!!
    Fijne avond, kus