Kendall

23 mei 2017 - Kendal, Verenigd Koninkrijk

Dinsdag 23 mei

Gisteravond een tijd bezig geweest om foto's weg te sturen maar het internet is zo langzaam dat ik het opgegeven heb. Later ook TV gekeken en daarna nog een spelletje scrabbel dat ik dik verloor (zou het komen dat ik een jaartje ouder ben geworden?)
Hoorde nog wel op het nieuws van de radio dat er een aanslag was gepleegd in Manchester bij een concert van Ariane Grande, maar verders geen details.
Vanmorgen gewekt door de zon en dat is altijd prettig.
Toen ik me ging wassen hoorde ik veel mensen praten over de aanslag.
Op het nieuws hoorde we dat er 22 mensen omgekomen waren en 59 gewonden, waaronder veel kinderen!
In wat voor een wereld leven we dat er zulke gekken bestaan die in staat zijn zulks te doen!
Er staat hier nog een Nederlands stel en die vrouw kwam naar ons toe om te vragen wat er in Manchester aan de hand was. Zij hadden gezien dat wij een schotel hebben en zij hebben alleen een telefoon en waren van nieuws verstoken.
Wij hun verteld wat er aan de hand was en zij hadden juist plannen om vandaag naar Manchester te gaan. Na ons verhaal blijven ze nog maar even op deze camping.
Nadat we ons aan de ochtendverplichtingen hadden voldaan en hadden ontbeten, de camper weer rijklaar maken voor de volgende etappe.
Om 9.25 vertrokken we uit Wirral. We gaan niet door de toltunnel onder de Mersey door maar nemen de M53 richting Chester. Als we door de tunnel gaan moeten we dwars door Liverpool.
Na de M53 komen we op de M56 die richting Manchester gaat en zo komen we op de M6 naar Preston. Hier even voorbij stoppen we bij een tankstation om koffie te drinken. Langs de snelwegen zijn erg weinig parkeerplaatsen om te eten of koffie te drinken, alleen bij tankstations!
We rijden verder en het landschap wordt heuvelachtiger. Hier ook veeteelt met veel schapen maar ook koeien. Ook hier wordt gier dmv een slang naar de tractor gepompt die het over het land spuit!
Bij afslag 36 van de snelweg af en naar Kendall waar we op een camping gaan staan.
We komen om half één aan op de camping van de CCC waar we tijdelijk lid van zijn.
Een vriendelijke mevrouw verwelkomt ons en wij willen in eerste instantie één nacht blijven maar omdat het komende week ook Banking day is en veel mensen vrij zijn zal het druk worden op de campings.
De camping die we op het oog hebben, na deze, zal volledig bezet zijn en als je niet besproken hebt dan is er geen plaats voor ons. Dus twee nachten besproken en met een optie voor drie. We krijgen de laatste plaats toegewezen die de komende drie dagen niet besproken is. Camper neergezet en meteen een gezellig gesprek met de nieuwe buren. Die zijn in Schotland geweest en zijn op weg naar huis, in de Cotswalts. Als alles volgens de richtlijnen staat, gaan we eten. Dan de stoelen er uit en heerlijk in de zon zitten. We hebben een mooi plekje, in de luwte met veel zon.
Om 3 uur gaan we even de buurt verkennen en om even naar de supermarkt te gaan om een brood te halen. Dat is een mooie wandeling langs de rivier Kent. Het is niet ver en we zijn er eigenlijk zo!
Het is een hele grote supermarkt met van alles te koop. Wij kopen een brood en kijken wat er allemaal nog meer te koop is. Dan lopen we weer terug en gaan op ons terras zitten.
Vandaag prachtig weer en daar willen we dan ook van genieten.
Na de thee ons wijntje en Bep gaar pas om 7 uur aan het eten beginnen. Om die tijd gaat de zon achter een hoge heg en hebben we schaduw en wordt het frisser. Na het eten Bep de afwas en ik de afval verwijderen.

1. Diane Honingh:
    24 mei 2017
    Wat een prachtige foto's. Het ziet er mooi uit daar.