Uitdam

1 oktober 2017 - Uitdam, Nederland

Zondag 1 oktober

Gisteravond naar de TV gekeken en het kacheltje aan! Het was half twaalf toen we de ogen niet meer open konden houden en naar bed zijn gegaan.
Vanmorgen mooi weer met een zonnetje maar wel koud. Het was slechts 12 graden in de camper, dus de kachel aan en nog even terug naar bed. Na een kwartier er uit en dan de voorbereidingen voor onze laatste etappe van deze reis. Om 9.20 vertrokken we uit Bastogne, het was 8 graden! Over de A26 naar Luik. Een hele rustige weg door de Ardennen dat ook heel mooi is door de herfstkleuren van de bomen. Om 10.35 reden we de grens over en waren weer terug in ons Vaderland. We zouden stoppen op de eerste parkeerplaats om koffie te drinken maar geen enkele parkeerplaats voor ons, helemaal vol met vrachtauto's. Door Maastricht, nu een fluitje van een cent, en even verder stond er een bord dat de A2 afgesloten was omdat er bij Vonderen aan de weg werd gewerkt. Er was een omleiding en wel via de A73. Langs Venlo en richting Nijmegen, dus een heel stuk om! Even voor Nijmegen eindelijk met veel moeite een parkeerplaatsje gevonden om koffie te drinken. Het was de vierde parkeerplaats, de anderen stonden helemaal vol met vrachtauto's, ook dubbel geparkeerd zodat je er nog net door kon.
Het was inmiddels al 12 uur dus meteen maar eten. Om 12.35 daar vertrokken en via de A12 naar Utrecht. ( bij Hoevelaken werd aangegeven dat er ook file stond!) A2 ging goed en nog even tanken bij 't Schouw en we waren om half drie thuis. Verwelkomd door de buren en daarna de belangrijke dingen uitpakken. De fam. Porsius kwam op de koffie en we hebben de wederzijdse verhalen verteld want wij hadden hun ook nog niet gesproken na hun vakantie. Daarna met de anderen buren nog even nagepraat. En dan is het zomaar tijd voor Studio Sport. Bep nu achter haar vierpitter en nog wat lekkers gemaakt. De afwas kan nu in de afwasmachine en ik ga nog even in de administratie.
Deze "Tour de la Rivière" is toch wat anders gegaan zoals van te voren bedacht is. Hoofdzakelijk door het weer dat de eerste tijd wat tegenviel en zo eerder naar het zuiden zijn afgereisd. Maar we hebben weer heel veel mooie dingen gezien, aan heel veel rivieren, kanalen,  gestaan en overgestoken, veel leuke mensen gesproken en het weer erg naar onze zin hebben gehad. De camper gaat nadat hij weer leeg en schoongemaakt is de stalling in om volgend jaar weer een mooie reis met ons te maken. Plannen genoeg maar moeten nog uitgewerkt worden. Iedereen bedankt voor het "meereizen" en reacties en misschien tot volgend jaar!

1. Huberdina Schouten:
    1 oktober 2017
    Bedankt weer voor de mooie verhalen en foto's zodat ook wij mee konden reizen en genieten van jullie reis.
  2. Tante Co:
    1 oktober 2017
    Fijn dat jullie weer thuis zijn, na een mooie
    reis.
    Bedankt voor de dagelijkse reisverslagen.
    Tante Co
  3. Anton van geemen:
    6 oktober 2017
    Hoi Bep & Bert
    Ja dat is weer goed om te horen dat jullie weer heel huids thuis zijn gekomen want van een familie lid Kees van Geemen achter kleizoon van een neef van jouw Opa en mijn Vader had een erg ongeluk met zijn Caravan iemand vlog van achter boven op hun de Caravan was een totaal loss zo je weet het nooit.Zo mensen was goed om jullie te mogen volgen op je mooie trip mvg van ons uit Canada Emmy & Anton