Oban

30 mei 2017 - Oban, Verenigd Koninkrijk

Dinsdag 30 mei

Gisteravond dus geen TV en hebben ook geen film gekeken.
Bep wilde even gelijk komen met scrabbel. We deden twee potjes en het werd gelijk, dus blijf ik 2 punten voor staan, 9-11.
Gisteravond droog en vannacht een enkel buitje. We staan onder een boom en dan duurt de bui een stuk langer!
Vanmorgen toch wat miezerig en alle twee meteen maar douchen. Na het ontbijt nog de nodige werkzaamheden rond de camper. Altijd zorgen dat je voldoende water bij je hebt, WC leegmaken en het afwaswater lozen. Na dat allemaal gedaan te hebben gingen we om 9.30 van de camping, het was slechts 12 graden! We reden naar een parkeerplaats aan de andere kant van de rivier Leven, en daar de wandelschoenen aangetrokken en naar het kasteel van Balloch gelopen.
Dit kasteel is in 1808 gebouwd en met de stenen van een vorig kasteel, dat in 1238 gebouwd was, weer opgebouwd, en dat iets lager had gestaan. Er was ook een ommuurde tuin met prachtige rododendrons en azalea's die juist deze tijd in de bloei staan! Wij gingen om 9.50 op pad en liepen omhoog naar het kasteel waar je een mooi overzicht hebt over het Loch Lomond. Dan weer naar beneden en waren om 11.05 weer bij de camper. Het was op dat moment prachtig weer de jas moest uit! Dan daar eerst koffie drinken en om 11.45 vertrokken langs het Loch Lomond. Het was jammer dat het af en roe regende en de bergen aan de overkant met hun kop in de wolken was. De fam. Seevinck heeft daar een maand geleden gelopen! We kwamen in Tarbet en hebben toen de A83 genomen richting Inveraryay. Dit was ook een prachtige weg, het was alleen jammer dat het af en toe flink regende en er weinig foto's konden worden gemaakt. Hoge bergen en een smalle weg, niet het ideale idee dat Bep voor ogen had. Het regende nog steeds toen we in Inveraray aankwamen.
Daar de camper geparkeerd en eerst gaan eten. Het werd droog, de zon scheen en na het eten zijn we het stadje in gelopen. Er was ook een "Jail House" dat als gevangenis gediend had van 1820 tot 1889. We zijn ook nog in de kerk geweest die los van de toren staat. Verders veel toeristische winkels en ook restaurants. Daarna weer terug omdat het uur dat we betaald hadden om te parkeren bijna om was. Om 2 uur daar vertrokken en over de A83 langs het Loch Fyne naar Lochgilphead. Hele mooie omgeving over een wel wat smalle weg af en toe! Daar namen we de A816 die nog smaller is en er af en toe diepen geulen langs de weg zijn en je niet in de berm kunt geraken. Gelukkig is deze weg heel rustig al is die 55 km lang. Wel af en toe een vrachtwagen en dan is het even oppassen voor de spiegels! Maar ook hier is het prachtig om doorheen te rijden.
Even voor Oban volgen we een bord naar een camping. Het eerste stuk is een mooie twee baans weg maar de laatste km is een weg die net zo breed is als de camper en je behoorlijk in de diepte kijkt links van je, niks voor Bep! Maar we komen heel aan en we schrijven ons in en krijgen een plaatsje toebedeeld tussen een camper een een caravan. Die blijkt van een Nederlander te zijn (niet thuis!) en er is nog een Nederlandse camper met één vrouw maar met wel 5 honden!! Het zijn Shelty's en hoe dat binnen gaat wil ik niet weten! We drinken thee en Bep maakt al vast de het eten klaar voor straks. Maar eerst nog het wijntje voor het eten. We hebben nog voorraad maar ik denk dat die morgen weer moet worden aangevuld. Het eten smaakt als of we thuis zijn, weer heerlijk. Bep kijkt eerst haar serie voordat ze gaat afwassen. Ik gooi de vuilnis weg en dan in de administratie. Het weer is opgeknapt, sinds 3 uur geen regen meer gehad, al is het wel fris, de temperatuur komt niet boven de 15 graden! Ondanks de regenbuien en mindere temperatuur een prachtige dag waar we weer veel gezien hebben en teveel foto's meestuur om jullie ook een beetje te laten meegenieten!

1. Diane Honingh:
    30 mei 2017
    Jammer van de regen, maar mooi is het wel. Hier heeft het vannacht vreselijk geregend en ik hoorde het ook onweren. Vandaag was het een grijze dag en een stuk koeler!
    Ik morgen werken en ben donderdag vrij: kan ik naar de kapper!! Donderdag komt ook de nieuwe bbq!! Joepie!!!
  2. René Ouderling:
    31 mei 2017
    Weer mooie foto's en verhalen. Leuk dat jullie de overburen en hun ouders in Engeland bezocht hebben. Benieuwd wat hij van de klompen vond. Het weer is hier vandaag redelijk. Zonnige perioden met aangename temperaturen.
    Groet vanaf Balkonia.
  3. Huberdina Schouten:
    31 mei 2017
    Hoi Bert en Bep,
    We zijn weer thuis en alles weer op zijn plek.
    We hebben het gigantisch getroffen met het weer, een keer een onweersbui in de nacht, maar dat was alles.
    Veel gefietst, naar Stroe, , Garderen, Putten en de rest, we hebben dus ook aan lichaamsbeweging gedaan zij het dan op de fiets, de wandelschoenen niet aan gehad.
    Heb vav Freddy vernomen dat ome Jaap Buitenshuis is overleden, is afgelopen zaterdag in stilte begraven in Uitdam, ook is er brand geweest bij Nel, maar dat weet je misschien al.
    Jullie vermaken je ook best lees ik en wat een mooie foto's weer, Engeland is erg mooi.
    Ga aan de thee, dikke kussen en ik laat wel weer van me horen.
    Huberdina.