Portree

6 juni 2017 - Portree, Verenigd Koninkrijk

Dinsdag 6 juni

Gisteren dus geen internet, telefoon, helemaal niets, van de buitenwereld afgesloten.
Maar dat zal nog wel een keer gebeuren als wij naar het noorden gaan!
Maar we hadden wel TV dus eerst dat gekeken en daarna nog twee spellen Skip Bo gedaan die ik alle twee won! Dus stand gelijk, 12-12
We staan hier met twee campers en de buurvrouw is een beetje een zonderling. Toen ik buiten was knikte ze wel vriendelijk maar een gesprek daar is ze niet voor in, denk ik!
Vanmorgen werden we wakker door getik op het dak, regen!
Eerst weer de kachel aangezet en dan na een kwartier er uit. Alle handelingen in de camper en als we weer opgefrist zijn aan het ontbijt.
Onze zonderlinge buurvrouw wordt opgehaald door een andere vrouw, met auto en hond.
Wij vertrekken om 9.30 bij het kerkje (12gr). We stoppen 7 km verder en daar hebben we internet en telefoon. Ik stuur het blog weg en Bep verzorgd de berichten. Dan weer verder en komen op de A87 naar Uig. Ook hier weer een woest gebied waar je weinig mee kan. Alleen de schapen kunnen hier in het landschap vertoeven. We klimmen behoorlijk en als wij dicht bij Uig zijn hebben wij een mooi uitzichtpunt vanaf de parkeerplaats. Uig is een klein dorp van ongeveer 200 inwoners. Er is wat visserij en ook de ferry naar de eilanden Harris en North Uist varen hier vandaan. Wij zetten de camper op een parkeerplaats en gaan even naar de kleine camping kijken en lopen het dorpje door. Er is ook een bierbrouwerij. Wij zien tot onze verbazing ook onze zonderlinge buurvrouw met vriendin en ze doet net alsof ze niet weet wie we zijn!
Dan terug naar de camper en aan de koffie. Om 11 uur is er één minuut stilte om de slachtoffers te herdenken van de aanslag in Londen, wij doen dat ook maar er zijn er veel die daar geen erg in hebben. Je hebt nu eenmaal van die gekken die ons proberen angst in te boezemen en je wordt natuurlijk voorzichtiger en kijkt om je heen bij evenementen en plaatsen waar veel mensen bijeen zijn. De veiligheid wordt opgeschroefd en ook wij zullen daar aan meebetalen maar daar zullen we in de toekomst mee moeten leren leven en proberen om dit hard aan te pakken als dit mogelijk is en dan niet met een softe oplossing moeten komen!
Om 11.10 vertrokken wij uit Uig. Ik wilde de A855 over die langs de andere kant van de kust gaat. Het is af en toe een single road weg met passeer plaatsen. Bep wilde per sé daar niet langs en daarom dezelfde weg, de A87, terug naar Portree. Daar aangekomen eerst naar de supermarkt, de Co-op. Eengrote supermarkt, ik denk de enige op het eiland Skye. Portree heeft 2000 inwoners en is ook het middelpunt van Skye. Het heeft dan ook de enige middelbare school van het eiland Skye. Ook zijn er diverse winkels die allemaal ook toeristische spullen verkopen en niet te duur!
Na de supermarkt zijn wij naar de camping gereden, 2 km buiten het dorp. Er was plaats genoeg zodat wij uit konden kiezen waar te staan. Camper neergezet en stroom er op en eerst gaan eten.
Na het eten een verkenningsronde gedaan en rondom ons heen grazen de schapen (achter een hek!).
Om 2 uur lopen we naar het dorp, zo'n 25 minuten lopen. Het gaat naar beneden dus loopt dat lekker maar wel met de wetenschap dat we ook weer terug moeten. We lopen het dorp door en bekijken de diverse winkeltjes. Ook lopen we naar de haven waar wat visser schepen liggen.
Maar het is niet groot dus we zijn snel uitgekeken en gaan om 3 uur weer terug, ook omdat de lucht verslechterd. Vandaag is er wind en ook niet helemaal zuiver droog, er valt af en toe een spat regen. Na ruim een half uur (naar boven!) zijn we weer terug op de camping en er zijn er al wat campinggasten bijgekomen. Het begint nu echt te regenen en ook de wind trekt aan! Als we aan de thee zitten komt de ene na de andere binnen. Als na het wijntje Bep aan het eten gaat beginnen staat de camping bijna vol! Ik gooi de vuilnis weg en zie dat de camping nu helemaal vol staat. Ook zijn er diverse tenten bijgekomen die in de regen hun tent aan het opzetten waren! Wij zitten binnen met het zoemertje aan en dat is toch wel lekker!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Diane Honingh:
    7 juni 2017
    Hier begint de wind nu eindelijk iets af te nemen (woensdagavond). Het was bar en boos. Vannacht dacht ik dat de regen en hagel door het dakraam zouden komen. En overdag was het ook vreselijk vandaag. Net herfst. Aan het eind van de middag was de lucht schoon en scheen de zon weer. Nu hopen dat de wind morgen echt afneemt: ik ben vrij en wil best even mijn thee in de zon opdrinken! Fijne avond. Kus