York

23 juni 2017 - York, Verenigd Koninkrijk

Vrijdag 23 juni

Gisteravond nadat we klaar waren nog even een rondje gelopen en toen TV gekeken, we hadden geen zin in een spelletje.
Vanmorgen vroeg een bui regen maar toen we er uit gingen, bewolkt, maar een aangename temperatuur. We beginnen al aardig aan het Engelse weer te wennen!
Het ochtendgebeuren was in de camper omdat ik het sanitaire gebouwtje gisteren had bekeken en  Rob Geus het zeker had afgekeurd! Dan ontbijten en zo rustig aan ons weer opmaken voor de volgende etappe. Om 9.35 vertrokken we uit Hurworth en naar de A167 naar Northallerton. Een beetje heuvelachtig met veel landbouw. Dan naar de A168 naar Thirsk en komen dan vanzelf op de A19 naar York. Dit stuk is 4 banen en je ziet niet zoveel want op de kanten van de weg staan hoge bomen of heggen. Wel wordt het land steeds vlakker. We hebben een camping uitgezocht 500m van het centrum zodat je zo even de binnenstad in kan lopen.
Dus door het centrum naar de camping. Was wel druk maar de juffrouw van de Tom Tom bracht ons er heen. Naar de receptie waar de man meteen zei dat ze vol zaten en dat we toch te vroeg waren om op de camping te komen want dat mag pas na één uur. Dus niet zo'n aardige man maar nadat ik vroeg of er misschien nog campings in de buurt waren kreeg ik een papier met een paar campings er op die ook rond York waren. De Tom Tom wederom ingesteld en daar gingen we weer dwars door het centrum! Maar ook heel veel file zodat we één uur over 7km hadden gedaan.
Toen stonden we bij de volgende camping. Eerst zagen wij niet waar de receptie was maar ik zag een oudere man kijken en daar naar toe gereden. Dat was dus de eigenaar of beheerder. Aardige man van 80 jaar en had ook de vier daagse gelopen in Nijmegen toen hij militair was. Dus ik denk een tijd geleden en aan zijn buik te zien ook! We zetten de camper op de aangewezen plaats en gaan eerst eten. De eigenaar komt nog een keer langs met een boekje over York en nog meer informatie. De bedoeling was om naar het Park en Ride te rijden en dan met de bus naar York te gaan. Maar het is al bijna twee uur en dan moet je die stad doorrennen om er wat van te zien. Daar is ook een heel groot Shopping Center, vlak bij de P+R, dus daar heen gereden en op het grote parkeerterrein neergezet. Het is werkelijk gigantisch en een vrouw zou daar heel wat uurtjes kunnen doorbrengen! Daar dus een tijdje rondgelopen en ook nog in de supermarkteen brood gekocht wat we eigenlijk echt nodig hadden! Dan weer naar de camper gelopen en naar de camping gereden. Er zijn al wat meer plaatsen bezet als wij terug komen.
Dan aan de thee maar het is nou net niet het weer om buiten te zitten. Ook ons wijntje drinken we binnen en maken plannen voor morgen. Als Bep aan het eten gaat beginnen komen er nog meer  kampeerders de camping op. Hier is ook een visvijver waar diverse mensen zitten te vissen. Ook lopen en een stuk of zes ganzen ronden dat is wel aardig om te zien maar je moet constant naar beneden kijken om niet in de stront te trappen!  Voor honden is het hier ook prima geregeld maar die ganzen! Na het eten gaat Bep eerst kijken naar haar serie Thuis dat vanavond voor de laatste keer is van dit seizoen. Na de afwas ga ik verder met dit om het weg te sturen.

1. Diane Honingh:
    23 juni 2017
    Kun je alvast weer aan thuis wennen met die ganzen.
    Wat zijn de plannen voor morgen? Nog even lekker shoppen? Waren er leuke winkels mam in die mall?
    Hier is het weer vandaag ook wat minder. Niet koud hoor maar weer zo'n belachelijke wind! Jammer!!