Birchington

28 juni 2017 - Birchington-on-Sea, Verenigd Koninkrijk

Woensdag 28 juni

Gisteravond de hele avond geregend, toen we naar bed gingen regende het nog.
Ook vannacht heeft het de hele nacht geregend, het was lekker dat we op grind staan want dan heb je daar niet zo'n last van en kan je goed wegkomen. We waren niet zo vroeg op en toen we opstonden was het zowaar droog!
Na het ochtendgebeuren ontbijten en dan water bijvullen, want  dat was er gisteren niet van gekomen vanwege de regen. Ik sprak daarbij nog een Schot die ook nieuwsgierig was naar onze rit door de UK. Camper weer klaar gemaakt voor de volgende etappe. Dan nog het vuile water lozen en we vertrokken om 9.45 uit Cambridge, het was 14 graden!
Het was een klein stukje naar de M11. Vandaag zouden we voornamelijk Motorway's rijden omdat het bijna niet anders kan. We komen op de rondweg van Londen en het is daar erg druk.
We gaan over de Thames en wel over een brug, de Elisabeth II brug. Deze brug is op 30 oktober 1991 door haar geopend en moet tol voor worden betaald. De brug is 812m lang en de grootste overspanning is 450 meter en de doorvaarthoogte is 57,5 meter. Er gaat alleen verkeer naar het zuiden over, het verkeer naar het noorden gaat door een tunnel waar ook tol voor moet worden betaald. Tol moet betaald worden tussen 6 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds.
De tunnel was in 1963 klaar maar in 1980 legde ze er een buis naast omdat die ene niet toereikend was. Maar ook deze oplossing was niet voldoende zodat ze die brug er naast gelegen hebben. Sinds 31 maart 2002 is de tunnel terugbetaald door de heffing van de tol en na 1april 2003 gaat het tolgeld naar de overheid.
We komen op de A2 die overgaat in de M2 en daar drinken we koffie. Bij een service station want gewone parkeerplaatsen zijn er niet. Na de koffie weer verder en gaan weer over een brug die over de Medway gaat.
We slaan af naar de A299 naar Margate en dan nog een stukje over de A28 naar Birchington waar de camping is. We schrijven ons in en rijden naar onze plaats. Als we geïnstalleerd zijn gaan we eerst eten. Het is hier op de camping helemaal niet druk. Wel zijn er enorm veel stacaravans waar we na het eten een rondje langs lopen. Ik denk ook dat de camping maar een randgebeuren is en de hoofdmoot de stacaravans.  Er is ook een zwembad waar ik gebruik van maak. Maar, ik ben de enige zwementhousiasteling in het bad van één meter diep en twee badmeesters! Dus er kan weinig mis gaan!
Als ik uitgezwommen ben weer terug naar de camper en thee drinken. Af en toe komt de zon zijn gezicht laten zien en zowaar kunnen we het wijntje buiten opdrinken. We hebben een luw plaatsje achter de camper en als de zon dan af en toe doorkomt is het lekker!
Bep gaat aan het eten beginnen en ik ruim de stoelen op want van buitenzitten komt vandaag niet meer van!
Ja morgen de laatste camping hier in de UK en dan weer naar het vasteland.
We hebben van Diane begrepen dat de kaarten die we uit Fort William (begin juni!)verstuurd hebben nog niet zijn aangekomen dus zullen wij denk ik eerder dan de kaarten thuis zijn!
Na het afwassen en alles weer op zijn plaats staat gaat Bep haar boek uitlezen en ik in de administratie.

1. Diane Honingh:
    28 juni 2017
    Jeetje pa, de eerste keer zwemmen deze vakantie! Of heb ik niet goed opgelet en had je al eerder gezwommen?

Vandaag zitten ze weer niet bij de post! Fijne avond, kus
  2. Bernadette Seevinck:
    29 juni 2017
    Wel mosterd na de maaltijd, nu jullie al weer bijna terug op het vasteland zijn.
    Ik heb jullie verhaal bij de Hadrianus wal (New Castle) een paar dagen geleden gelezen en dacht toen: ik ga reageren. Maar sloompie die ik ben, kom ik er nu pas toe.
    Ik hoop dat de logger nog even blijft, want vooral jullie verhalen vanuit Schotland interesseren me.
    Hoop dat jullie ook weer genieten van het thuis komen en zijn. en de volgende keer ga ik het in mijn agenda schrijven jullie te volgen.
    Heel hartelijke groet. Bernadette.