Hawtorn

29 juni 2017 - Dover, Verenigd Koninkrijk

Donderdag 29 juni

Gisteravond na de TV de radio aan en nog even een paar dingen terughalen waar het ook weer was! We hebben een prachtige reis gehad en zijn bijna rond! Heel veel gezien en dan haal je wel eens wat door elkaar.
Vanmorgen was het bewolkt maar niet koud (we wennen er aan!)
Bep ging nog even douchen want we hebben geen haast te maken, de rit van vandaag is kort. Als de camper weer reisklaar is vertrekken we om 9.45 uit Birchington. We rijden binnendoor naar Margate over een smalle maar drukke weg. Daar zouden we nog wat boodschappen halen maar  na wat zoekwerk was het niet de beoogde supermarkt en zijn we richting Ramsgate gereden. Tussen Margate en Ramsgate is een heel groot winkelcentrum met heel veel winkels, ook de Tesco die wij zochten. Ook dit is een enorme winkel en we zijn al meer in zo'n winkel geweest en dan weet je een beetje wat waar ligt. Alles in de camper en meteen daar koffie gedronken. Na de koffie ook daar getankt en naar Ramsgate gereden. Ramsgate leeft voornamelijk van het toerisme en de visserij, hoewel dit in verval is. Hier was ook de Hovercraft verbinding met Calais totdat het in 1982 werd opgeheven. Nu is er nog een vierdaagse pontverbinding met Oostende. Het is ook de dichtstbijzijnde oversteekhaven vanuit Vlissingen of andere Zeeuwse en Belgische plaatsen. Het heeft dan ook 800 aanleggers per jaar. Ook heeft het enkele zandstranden. Het bekende zangduo Grant & Forsyth komen hier vandaan.
Ook hier was het druk en wij zochten een parkeerplaats bij de haven die wij vonden. Maar ook deze parkeermeter kon alleen oude ponden in en die hadden wij niet meer, wel nieuwe maar die gaan er niet in en per 1 oktober is de oude pond niet meer geldig!
Dus een paar foto's van de haven gemaakt en een andere parkeerplaats zoeken waar je met de kaart kan betalen.Wij daar rond de haven gereden en wel een parkeerplaats gevonden maar die was ons veel te ver van het centrum.
Dus maar verder gereden naar het plaatsje Deal. Daar aangekomen geparkeerd en naar het strand (grind) gelopen. Hebben daar ook een reddingsboot die in het "botenhuis" lag en veel kleine strandhuisjes die nog geplaatst moesten worden. Daar,op die parkeerplaats, konden we niet eten en zijn een stukje verder gereden waar een mooie parkeerplaats was. Daar dus gegeten en nog over de "dijk" gelopen en naar het strand (ook grind) gelopen. We konden de grote schepen zien varen die naar Dover gaan en ook het begin van de krijtrotsen. De zon kwam af en toe door en besloten naar de camping te rijden die daar niet ver vandaan is. Om 14.00 waren we daar, camper neergezet (na betalen) en een rondje over deze grote camping gelopen. Het is in een heel klein plaatsje, het heet Hawthorn en ligt vlak bij Dover. Dan de stoelen er uit en heerlijk in de zon gaan zitten. Bep lezen en ik schrijven. Ook de thee op ons terras en daarna ga ik even kijken hoe de douche werkt! Daarna moeten we wel schuiven met de stoelen om in de zon te blijven zitten.
Bomen zijn natuurlijk prachtige dingen maar als de zon er achter gaat in het wat minder!
Maar ons wijntje kunnen we ook op ons terras en in de zon nuttigen! Maar dan is het al half zeven geweest en gaat Bep aan het eten beginnen. Ik ruim de stoelen en tafeltje op en ga ook naar binnen omdat het nu fris wordt. We eten weer lekker en Bep wast af. Als ik de vuilnis weg ga gooien is de lucht helemaal helder maar het is wel fris!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Dirk Molenaar:
    30 juni 2017
    bedankt voor het mooie reisverslag en zeker voor de mooie foto's
    En een goede reis naar huis