Charmouth

27 april 2017 - Charmouth, Verenigd Koninkrijk

Donderdag 27 april.  Koningsdag

Gisteravond dus eerst naar het interview met Koning Willem Alexander gekeken en dat kwam heel positief over bij me.
Dan nog twee spellen scrabbel gedaan en weer gelijk, dus de stand is 4-3 voor Bep.
Vanmorgen strak blauwe lucht en de zon. Maar in de schaduw was het gras nog wit, het had gevroren! Maar ik had de kachel al een half uur voordat wij opstonden aangezet en dan is het al weer best aangenaam in de camper.
Diverse berichten van onze kinderen, de kinderen van Kees en Natascha in Marker goed en die van Finus en Diane in het Oranje en gingen naar Amsterdam. Van Michiel en Tineke foto's uit Edinburgh wel met jassen aan in een of ander park!
Wij om 9.45 vertrokken uit Salisbury en het was 9 gr.. Koningsdag was vandaag in Tilburg en ja,  Bep komt daar vandaan en ook haar broer René was deze dag uitgenodigd om op de tribune plaats te nemen als Veteraan van de Unifill. Dit miste wij maar werd gecompenseerd door de mooie omgeving waar wij doorheen reden. De A354 ging door een heuvelachtig landbouw gebied met ook de felle gele kleuren van het koolzaad. De weg was wederom wat smal met af en toe hoge heggen langs de kant die tot de weg staan. Om 11 uur een van de schaarse parkeerplaatsen bezocht om koffie te drinken. Dan rijden we richting Dorchester en daar omheen want we zouden het vandaag het rustig aan doen. Dan de A35, en bij Bridport was een grote Supermarkt, Morrison, en daar wat boodschappen gedaan. Het is dan nog maar een klein stukje naar de camping in Charmouth. We waren daar om 12.50 en ingeschreven. We hadden het niet goed begrepen maar kregen een premium plaats maar daar zat ook een premium prijs aan!
We werden voorgereden en naar de plaats gebracht. De camper installeren en dan eten.
Na het eten de stoelen buiten gezet en in de zon gaan zitten, wel met een trui aan. Het duurde niet zo lang want er kwam bewolking en hebben de zon niet meer gezien. Een rondje over de grote camping gemaakt en ook hier wordt het gras met een nagelschaartje geknipt, zo mooi ziet het er uit! Om 4 uur is het al weer tijd voor een kop thee en daarna proosten we op de 50e verjaardag van Koning Willem Alexander. Ook kijken we het nieuws om nog een indruk te krijgen hoe het vandaag allemaal is verlopen. Bep maakt weer wat lekkers klaar en het smaakt weer heerlijk, ze mag blijven!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Diane Honingh:
    27 april 2017
    Jeetje mam, ben jij ff bofkont: je mag blijven!! Ik dacht dat je vandaag niet ging koken ;-)
    Wij hadden leuke dag: Vondelpark en van daar naar Rembrandtplein: lekker geluncht en wat gedronken. Toen wij met Tom naar huis en Sanne en Julien nog even verder de stad in. Maar... het zit er weer op en morgen weer gewoon aan de gang! Fijne avond, dikke kus
  2. Rene Ouderling:
    28 april 2017
    Zo te zien aan de foto's hebben jullie ongeveer hetzelfde weer als hier. Vrij zonnig afgewisseld met bewolking en een te lage temperatuur. Op de tribune was het te doen als de zon scheen maar als hij weg ging acter de bewolking was het vrij kil.
    Wer leuke foto;s om te kijken.
  3. Diane Honingh:
    28 april 2017
    Hee ome René,

Maar van de aanblik van maxima op de tribune werd je natuurlijk weer warm ;-)
    (grapje hoor Satroepa)
  4. Rene Ouderling:
    29 april 2017
    Hoi Diane zie pas net je berichtje, zal het knopje om op de hoogte gehouden te worden eens aanvinken.
    Inderdaad temperatuur steeg wel. Maar ze was wel erg opgemaakt, Ons Bep en Lisette deden vroeger ook wel eens zo'n dikke laag op hun gezicht om er maar een beetje bruin uit te zien. Overigens is het wel een heel aardige dame.
  5. Diane Honingh:
    Hee René,
    Leuk om mee te maken denk ik (en dat je gebruik hebt gemaakt van de uitnodiging).
    Enne... zijn er foto's van die bruine gezichten? Ach nee, zij stammen natuurlijk nog uit de zwart wit tijd. Hahahhaa (grapje hoor ma en Lisette). Wens je fijn weekend! Groeten aan Satroepa.
  6. Rene Ouderling:
    Diane,
    Jullie ook een fijn weekend. Ik duim voor Finus mee dat Feijenoord kampioen wordt. Overigens ken je het Tilburgse spreekwoord,
    Ajakkes of PiSVee. He Nee, Gif men mar WillemII.
    Maar ben bang dat we heel lang kunnen wachten dat WII eindelijk weer eens kampioen wordt of weer eens Champions League speelt.
  7. Diane Honingh:
    29 april 2017
    Ik denk dat je daar nog maar even van moet dromen. En Feyenoord wordt volgende week denk ik gewoon kampioen. Voor ons jammer, Ajax was er dichtbij maar hebben het vreselijk verprutst. Nou ja, Finus heeft lang moeten wachten op een kampioenschap en het is ook verdiend (en alles beter dan Pisvee!!): ze hebben heel seizoen boven aan gestaan.