Dawlish

28 april 2017 - Dawlish, Verenigd Koninkrijk

Vrijdag 28 april

Gisteravond naar TV gekeken, naar de indrukken van Koningsdag zodat wij ook nog een beetje het gevoel hadden dat onze Koning jarig was. Ik denk dat heel veel landen jaloers zijn op ons Koningspaar dat dicht bij "het volk" staat.
Hoe het kan weet ik niet maar om 11 uur zaten we al weer te knikkebollen en zijn niet lang daarna naar bed gegaan.
Vanmorgen gelukkig niet zo koud maar wel een half uur voordat we er uit gaan de kachel aangezet. Er was wel bewolking maar niet echt koud buiten ( we beginnen al aan het Engelse weer te wennen!). Het sanitair was wel luxe, een hele badkamer voor me alleen! Met alles er in, WC, wastafel, douche en zelfs een föhn!
Dus maar gebruik van gemaakt, we hadden er zat voor betaald!
Na ontbijt de camper rijklaar maken en om 9.20 vertrokken van de camping.
Over de A35 naar Honiton. Het was toch wel weer druk op de weg.
Daar afgeslagen naar Sidmouth en over een smalle weg daarheen. Ook door de dorpjes Sidbury en Sidford en door straatjes waar je af en toe op elkaar moest wachten.
Bij Sidmouth kom je bij de zee en de juffrouw van de Tom Tom wilde ons via een weggetje naar Exmouth laten gaan waar je niet breder mocht zijn dan 6 feet. Even rekenen en dat is 1.80 cm en wij zijn 2.30 cm en dat gaat niet. Dus ergens een plaatsje gezocht om te keren en via een ander weggetje naar Exeter. We zouden al eerder koffie drinken maar weinig parkeerplaatsen en als er dan een was, is hij vol! Bij Exeter reden we eerst verkeerd maar kwamen weer goed en sloegen af naar Dawlish waar we heen zouden. Dit weggetje was ook erg smal met bomen en heggen aan beide zijden. Bep was niet blij maar rustig aan en zo kwamen we weer op de A379, de weg naar Dawlish.
Om 12.10 kwamen we op de camping aan en deze hield zich wel aan de ACSI prijzen.
Ingeschreven en een plaatsje gezocht, camper geïnstalleerd en dan meteen maar eten.
Dan lopen we naar het stadje wat ong. in 25 min te doen is. Klein stadje met een groot park, kerk en lokale winkels. Ook het strand bekeken en je kon de overkant van de rivier zien en de rode bergen aan het strand.
Na alles gezien te hebben zijn we weer terug gelopen en bij de camper thee gezet. Ik zag mijn Engelse buurman met water lopen en ging hem vragen waar ik de WC kon legen. Hij vertelde dat en meteen kwam zijn vrouw naar buiten en ze begonnen met hele verhalen. Hij 79 en zij 74 waren net terug uit Australie ( voor de elfde keer!) en gaan dan in het voorjaar en de herfst met de caravan in Zuid Engeland er op uit.
Hele verhalen over hun reizen en ook dat je er nu van moet profiteren want je weet niet wat er morgen boven je hoofd hangt. Ook was hij een keer in Assen geweest en ging naar het eiland Man om daar de motorraces te bekijken, hij had zelf ook altijd een motor gehad. Ik zei maar dat mijn thee koud werd anders had ik er met etenstijd nog gestaan! Als we aan ons wijntje zitten komen er steeds wat mensen bij en ook diverse mensen met tenten en kinderen. Het is weekend en dan trekken de Engelsen er op uit. We eten weer lekker en daarna Bep haar serie en ik deze serie!

1. Diane Honingh:
    28 april 2017
    Geef die Engelse man maar de schuld dat je zo lang stond te praten. Je kan er zelf ook wat van, ;-) Enne... luxe zo'n badkamer!!
    Hier lijkt de temperatuur wat op te lopen. Het is niet meer zo ijzig koud als gisteren en eergisteren. Het wordt ook een tijd, want de kapstok hangt vol met jassen: winterjassen, zomerjassen en jassen voor er tussen in.
    Sanne en ik zitten nuHollands Got Talent te kijken, Tom zit te gamen en Finus is nog aan het werk. Sanne moet morgen weer werken.
    Dit weekend de ontknoping van de eredivisie neem ik aan. Je weet het hè als je het wilt zien!
    Fijne avond, dikke kus
  2. Tante Co:
    28 april 2017
    Bert en Bep,

Hebben jullie nu mijn mail ontvangen?
    Stuurde deze via gmail.
  3. Diane Honingh:
    29 april 2017
    Nou... realiseer me net dat ik hartstikke in de war ben: de ontknoping is natuurlijk pas volgende week want zondag eerst de bekerfinale. Nou ja, je moet maar denken dat ik er niks aan kan doen: dementie zit in de familie
    Fijne dag!!