Lostwithiel

29 april 2017 - Lostwithiel, Verenigd Koninkrijk

Zaterdag 29 april

Gisteravond een TV avond dus kon niet gelijkkomen met scrabbel, ik denk dat Bep de boot afhoud!
Vanmorgen toch weer eerst het kacheltje aan voordat we uit bed stapte.
Na de ochtendhandelingen ontbijten en dan de camper rijklaar maken. Afscheid genomen van de Engelse buren en om 9.15 vertrekken we uit Dawlish het is 10 gr. We willen langs de kust tijden maar de juffrouw van de Tom Tom wil ons steeds over de snelweg hebben.
Toch lukt het haar op een gegeven ogenblik, het is druk en slaan de weg naar de snelweg in.
Er zijn veel rotondes maar als je er een nodig hebt dan is die er even niet! En de optie om even te keren is er helemaal niet. Ook hier zijn de wegen weer erg smal met de hagen hoog, en tot de weg! Dus maar doorgereden naar de A38 en richting Plymouth. Eerst een knappe parkeerplaats opgezocht en daar koffie gedronken. Daar de tolbrug over. We hadden geld klaar maar van onze kant hoefden we geen tol te betalen, vanaf de andere kant wel!
Hoe verder we naar het zuiden gaan hoe beter het weer, al houdt de temperatuur niet over, 14 gr.
Dan is het nog een stukje naar de camping in Lostwithiel. Het laatste stukje is nog wel spannend want door een bos en een weg die geschikt is voor één voertuig!
We komen om 11.45 aan op de camping Eden Vally. We schrijven ons in en we worden naar een plaats toegebracht waar de hele dag zon is! Als de boel geïnstalleerd is maken we een ronde over de camping.
Ook deze camping is redelijk bezet en het sanitair ziet er prachtig uit!
Als we terug komen staat er een Nederlander naast ons, de 4e dit jaar op deze camping, wij waren de derde!
We maken een praatje en ook deze mensen gaan de UK rond maar hebben 2 weken minder de tijd. Ze zijn wat jonger maar ook met pensioen. Die vrouw wil graag in onze camper kijken en Bep geeft haar een rondleiding. Hebben raakvlakken want die vrouw heeft les gegeven op een doven school in de straat waar de fam. Seevinck woont!
Dan is het etenstijd en de zon komt steeds meer door de bewolking en we hebben een luw plekje waar het goed toeven is, alleen wel het vest aan voor de koude windvlagen!
Ik ga even een wandelingetje maken naar het dorpje dat niet zo ver is.
Het is niet meer dan een kerk, pub en een paar huisjes. Ik ga de kerk in die gebruikt wordt voor Anglicanen en Protestanten, zo kan het ook! Het bijzondere vind ik dat er een heel groot kerkhof omheen is met stenen uit 1805! Het gras niet gemaaid maar heel veel  wilde bloemen een mooi gezicht. Ik loop nog wat rond en zie dat er heel veel bloemen zomaar groeien en dat de rozen en rododendrons prachtig zijn. Als ik terug kom zit Bep lekker in de zon en ga naast haar zitten.
We drinken thee en ondertussen komt de fam Honingh uit Marken op face time. Dus die weer gezien en gesproken en weer bijgepraat. Ook ons eerste wijntje drinken we op ons "terras".
Daarna naar binnen want wij vinden het fris worden. De Engelsen hebben daar geen last van blijven in T shirt buiten zitten. Als het over half 7 is gaat Bep weer achter de driepitter wat lekkers maken. Als het eten op is wast Bep in de camper af en ga ik met de administratie in de weer.

1. Diane Honingh:
    30 april 2017
    Wanneer neem je dat mensie nou eens mee uit eten?
    Dat weggetje ziet er op de foto inderdaad krap uit, moet niet nog zo'n camper de hoek om komen.
    Het ziet er naar uit dat het echt mooi weer is vandaag. Eindelijk!!! Het is maar voor 1 dag dus er maar extra van genieten. Fijne zondag!! Kus