King's Lynn

25 juni 2017 - King's Lynn, Verenigd Koninkrijk

Zondag 25 juni

Gisteravond weer weinig op TV dus maar drie spellen Skip Bo gedaan. Het werd 2-1 voor Bep en die staat nu één punt voor! Toen we naar bed gingen zag ik voor het eerst hier in het Verenigd Koninkrijk een lucht helemaal vol met sterren!
Vanmorgen was het bewolkt maar gelukkig niet koud. We zouden hier vandaag eerst wat werkzaamheden verrichten en dan nog even naar het stadje gaan.
Dus na het ontbijt aan de slag, althans het merendeel was het binnengebeuren. Bep vond dat het weer nodig was! Ik had buitenom nog wat klusjes. Als dat voor elkaar is gaan we eerst buiten koffie drinken want de zon komt er af en toe door. Na de koffie, de camper in, de blokken en de krukjes op de plaats gelegd en vertrokken. Buiten King's Lynn is een heel groot winkelcentrum met allerlei grote winkels dus verwachtten we niet zoveel in de binnenstad. De camper geparkeerd op het marktplein dat toepasselijk Thuesday Market Place heet omdat er op dinsdag een markt is. Dan lopen we het stadje in dat toch ruim 35.500 inwoners heeft. We belandde in een lange winkelstraat die autovrij is met nog een paar zijstraten. We kijken ons ogen uit zoveel winkels, zelfs een Primarkt, MC Donald en Subway!
Aan het einde staat er ook nog wat voor mij, een oude kerk die zeer groot is en uit de 11e eeuw stamt. Maar we kunnen er niet in, er is een speciale dienst, want er staat buiten een erehaag opgesteld. In de 14e eeuw was King's Lynn de derde haven van het Verenigd Koninkrijk en vanaf de 17e eeuw werd de stad welvarend door de export van graan. Het was en is nu nog een belangrijk centrum voor de glasmakerij.
George Vancouver was assistent douane beambte in King's Lynn in 1757 en zeilde in 1790 naar de kust van Noord Amerika. Hij was de naamgever van de stad Vancouver en van het Vancouver eiland.
We liepen de winkelstraat weer terug en hebben de zijstraten niet overgeslagen! We hadden trek gekregen en hebben een broodje bij de Subway verorbert. Dan lopen we weer terug naar het parkeerterrein en zien dat het nu helemaal vol staat. Het is dan ook erg druk geworden in de winkelstraat.
Even goed uitkijken met uitrijden en de Tom Tom stuurt ons door de stad weer naar de camping.
Bep doet nog een wasje en hangt het op het rekje want het is prachtig weer. Maar na een uurtje betrekt de lucht en draai ik de luifel uit om de was er onder te zetten want ik vertrouw de lucht niet.
Ik heb het goed want het begint wat te regenen als Bep de thee klaar heeft. Dus dat wordt een binnengebeuren. Bep heeft haar dochters aan de telefoon en bespreekt de gang van zaken voor het volgende weekend als we weer in het gareel gaan lopen! Ook bespreken we de ferry voor aankomende vrijdag en ook de camping voor morgen. Ik heb geleerd dat als je als een camping bij een populaire streek of plaats wil gaan bezoeken je beter kunt reserveren, dan ben je zeker van een plaats!
Het wijntje nuttigen we ook binnen en zowaar blinkt de zon  even door en dat is goed voor de was. Bep gaat eten maken en als we dat op hebben gaat Bep afwassen en ik buiten de boel opruimen.
De was is bijna droog!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Huberdina Schouten:
    25 juni 2017
    Het is hier op het ogenblik ook niet veel soeps, veel wind en ook regen.
    Dit weekend was waterland kerkenland, beduidend minder bezoekers dan vorig jaar, lag dus aan het weer, maar wel weer leuk.
    We hebben het afgesloten met een etentje bij de koperen vis, , heerlijk gegeten.
    Als ik het goed lees komen jullie as.weekend weer naar huis?
    Jullie kunnen terug kijken op een geweldige reis, waarvan wij deelgenoot mochten zijn, ik heb er in ieder geval van genoten.
    Maak er nog een leuke week van, dikke kus.

Huberdina.
  2. Tante Co:
    25 juni 2017
    uit de mail van vandaag begrijp ik dat dit jullie laatste vakantieweek
    gaat worden.
    Geniet ervan, hopelijk met een lekker zonnetje erbij.
    Goede reis!
    Groeten, tante Co