King's Lynn

24 juni 2017 - King's Lynn, Verenigd Koninkrijk

Zaterdag 24 juni

Gisteravond naar de finale van Holland Got talent gekeken en de dansgroep Fire was de winnaar terwijl ze een paar weken geleden nog waren weggestuurd door de jury!
En dan nog het journaal kijken en dan blijft er weinig tijd over om nog een spel te doen.
Vanmorgen aardig weer, witte wolken met blauw er tussen en een aangename temperatuur.
Dan na het ontbijt de camper van water voorzien en verder rijklaar maken voor de volgende etappe.
We hadden ook nog het idee om eerst naar het Park and Ride te gaan en dan York te gaan bekijken maar we hebben al heel veel steden gezien en ik denk nog één te gaan dus besloten om maar een stuk verder te rijden. Dus ik een camping gebeld of daar plaats is en dat was zo en zouden een plaats voor ons vrijhouden. Dat was een gerust idee toen wij om 9.40 vertrokken.
Over de 19 naar Howden en daar de M18 op via Thorn naar Doncaster. We reden door het land van Robin Hood! We drinken koffie bij een Service station want andere parkeerplaatsen zijn er niet. Dan over de A57 naar Lincoln door een vlak gebied met veel landbouw. De wegen zijn hier prima, breed genoeg en ook goed geasfalteerd. Even voorbij Lincoln moesten we tol betalen om over een brug te kunnen, het was een besol, 60pence! Dan de A158 via Horncastle naar Spilsby en daar hebben we op een mooie parkeerplaats gegeten. Het was mooi weer en het werd zelfs 24 graden onderweg! Dan over de A16 naar Boston en ook hier wordt veel eten verbouwd, aardappelen, diverse groenten en ook diverse granen. Bij Sutterton de A17 op naar King's Lynn waar we om 14.30 arriveerden na 278km. Dus was het vandaag een lange rit voor ons doen! Wel zoveel mogelijk binnendoor want dan zie je iets van het land.
De man wist nog dat ik gebeld had en wees ons een plaats aan. Camper neergezet en eerst wat drinken. Dus de stoelen en tafeltje er uit en ons terras ingericht. Er komen nog wat mensen binnen met tenten en caravans. Maar de camping is groot en er is voldoende plaats. Dan aan de thee en maken een praatje met mensen uit Nederland die hier in Engeland al vele jaren komen. Ook als de klok vijf heeft geslagen drinken we een lekker koud wit wijntje. We zouden voor het eten nog even een rondje camping doen maar de Fam uit Marken kwamen op Face Time zodat ze nog even konden zien hoe wij er uit zien! Zij hadden het eten al op en wij moesten nog beginnen. Bep weer wat in elkaar geflanst en het smaakte weer lekker. Even voor het eten viel er een spatje regen maar dat duurde niet lang!
Het is trouwens wel grappig om te weten hoe King's Lynn aan zijn naam komt.
Oorspronkelijk heette het Bishop's Lynn omdat het een onderdeel van een landgoed was van de Bisschop van Norwich. Toen koning Hendrik VIII, daar heb je hem weer, alle kloosters in 1538 ophief, verviel Bishop's Lynn aan de kroon en werd het een koninklijk bezit en werd de naam gewijzigd in King's Lynn.

1. Diane Honingh:
    24 juni 2017
    Jullie hadden dan Beter weer dan wij vandaag. Niet dat het koud was, maar vanmorgen flinke bui en eind van de ochtend ook nog. Nou ja, niks aan te doen. Hopelijk morgen weer buiten weer!
  2. Niza/Rijk:
    25 juni 2017
    Beste Bep en Bert
    Reizen met een camper is boeiend en interessant. Jullie hebben een planning voor deze reis en je maakt keuzes of je deze planning vol wilt houden of afwijkt. Vrijheid blijheid. Met een camper reizen zit je zeker niet achterover geleund en de luikjes vallen in de avond soms spontaan dicht. Vitaliteit en fitheid zijn belangrijk en je moet inventief zijn. Rond de honderdduizend campers staan er in Nederland inmiddels geregistreerd. Fijn dat jullie bij die gelukkige bezitters horen.
    Een andere vorm van reizen is de vakantie met een cruiseschip. Rond de honderdduizend mensen doen dit in Nederland. Eerlijk is eerlijk als je van gemak houdt en alles bij de hand hebt, is het ideaal. In folders worden de schepen aangeprezen als een ultieme vorm van de heerlijke vakantie. Meer dan duizend hutten worden in de kleine letters vermeld. In het boek van Griet op de Beeck “Gij nu” wordt verslag gedaan van een reis per cruiseschip. Het gaat over een echtpaar dat voor hun vijftigjarige huwelijksdag een cruise cadeau krijgt van de kinderen. Ër moet een betere ellende zijn dan deze”, zo begint Griet op de Beeck. Griet schrijft vervolgens prachtig en enigszins cynisch over het sterrenschip. Misschien is het te gemakkelijk om zo laatdunkend over de cruise te schrijven. Veel mensen beleven hier plezier aan.
    Voor jullie Bep en Bert geldt de camper als ultieme reisgenoot. Uit de verhalen blijkt elke keer hoe gemakkelijk jullie met deze reisgenoot omgaan. Laat de cruise maar de cruise ook al nader je waarschijnlijk de vijftig jaar samen.
    Een hartelijke groet