Monthermé

30 augustus 2017 - Monthermé, Frankrijk

Woensdag 30 augustus

Na een hele mooie week heeft het vannacht behoorlijk geregend. Toen wij opstonden regende het nog. Na het eten nog de diverse spullen de camper ingedaan en om 9 uur waren wij reisvaardig. Nadat de buren ons uitgezwaaid hadden vertrokken wij richting Monnickendam. Via de Zeeburgertunnel naar deA2. Daar was richting Amsterdam langzaam rijdend verkeer over vijf banen! Af en toe hoosbuien en bij "de Lucht" moesten we gas terug nemen omdat het zicht minder werd. Bij Vught werd het droog en even verder brak de zon af en toe door! De temperatuur liep steeds wat op en nadat we door de nieuwe tunnel van Maastricht waren gegaan stopten we op de parkeerplaats "Knuvelkes" om koffie te drinken. Het was inmiddels 23 graden. Buiten een bankje opgezocht en daar koffie gedronken. Om 12 uur weer verder naar Luik. We zouden de N63/97 nemen maar de Tom Tom juffrouw stuurde ons over de A 15 en A4 en een stukje N97 naar Dinant. Daar was het druk en enkele straten opgebroken maar vonden een parkeerplaats aan de andere kant van de Maas. We zouden daar even rondkijken maar het was nogal een stukje lopen en de temperatuur was inmiddels opgelopen naar 29 graden! Dus besloten om wat te eten en verder te rijden naar een camperplaats waar we ook buiten kunnen zitten. We reden over de grens naar Givet en volgde de Maas naar Fumay en dan binnendoor over een mooie en stille weg naar Montherné.
Over de Maas waar de camperplaats is. Plaats voor 20 campers waar er al 12 stonden. Mooi plaatsje met de achterkant naar de Maas. Stoelen er uit en achter de camper gezet met zicht op de Maas. Wat gedronken en een stukje door het dorp gelopen. Het is wel bewolkt maar evengoed 23 graden dus heerlijk weer. De vijf in de klok is in zicht als Bep wat op tafel zet. We krijgen nog Engelse buren die zwijgzaam zijn. Bep maakt weer het eten en als ze heeft afgewassen gaan we nog even heerlijk buiten zitten.

1. Dirk Molenaar:
    30 augustus 2017
    Dat is inderdaad een leuk plaatsje wij zijn er ook een paar keer geweest met de boot
    Het duurd wel een paar dagen langer om er te komen
    Een hele mooie omgeving. Veel plezier
  2. Diane Honingh:
    31 augustus 2017
    En dan is het vandaag onze laatste dag. Frankrijk huilt om ons vertrek. Na twee weken zon en temperaturen van boven de 35 graden valt er sinds 14.00 uur behoorlijk wat regen en haalt de thermometer de 25 graden niet. Nou ja, om in te pakken niet erg maar het was lekker geweest om vanmiddag mijn borrel buiten in de zon te kunnen nuttigen. Vanaf morgen wordt het hier weer prachtig weer, dus mocht je van plan zijn om de Ardèche als rivier op te nemen: korte broek kan aan. Moet zeggen dat de natuur hier wel wat water kon gebruiken, wat een droogte. Fijne avond en je hoort het als we weer in Broek zijn. X