Penrith

26 mei 2017 - Penrith, Verenigd Koninkrijk

Vrijdag 26 mei

Gisteravond tot half tien buiten gezeten, het was nog heerlijk!
Dan naar binnen en TV gekeken tm het laatste nieuws en we hadden alle twee moeite om de ogen open te houden dus naar bed gegaan.
Vanmorgen weer een strak blauwe hemel en de zon volop de voorramen. Wassen en ontbijten en dan de camper weer rijklaar maken want we kunnen hier niet langer blijven, de plaatsen zijn besproken. Ook de aardige Schotse buurman gaat weer naar huis na vier weken in Devon te zijn geweest. Ik raak aan de praat en hij heeft nog wat tips voor als we naar Schotland gaan. Ook over de midgets die venijnig kunnen steken! Nooit weg!
Om 9.10 vertrekken we van de camping in Kendal maar gaan eerst nog even bunkeren bij de supermarkt, Morrison. Daar vertrekken we om 9.50 en de temperatuurmeter geeft 31 graden aan, zal een warme dag worden!
We nemen de A 591 naar Windmere, door het Lake District. Een hele mooie streek maar was er wel druk. Ook in Windmere was het erg druk, alle parkeerplaatsen vol. Dus verder naar Keswick ook een prachtige weg langs meren. Even voor Keswick was een parkeerplaats en daar op gereden. Je moest betalen als je weg reed, je nummerplaat werd door een camera vastgelegd. Heel veel auto's stonden daar geparkeerd en de meeste mensen gingen daar wandelen. Ook onderweg veel mensen gezien die aan het wandelen waren. Hier in Engeland zijn dan ook heel veel wandelpaden en ik denk ook dat boeren dat gewoon toe moeten staan. Wel alles goed geregeld met poortjes of trapjes over het hek heen. Wij daar koffie gedronken en ik nog een stukje het pad af gelopen naar een riviertje. Dan je kenteken invoeren en betalen. Weer verder naar Keswick waar het ook bijzonder druk was. Ze hadden het ons al verteld dat het daar bijzonder druk zal zijn en dat je moet boeken om een plaats op een camping te krijgen. Maar dat waren wij niet van plan, we zijn een stuk verder gereden langs het meer om te kijken of er een mooie parkeerplaats zou zijn om even de stoelen er uit te halen en van het mooie weer te genieten!
Maar die was er niet en dan de A66 richting Penrith genomen. Daar hadden wij een camperplaats op het oog met voorzieningen. Daar kwamen we om 12.50 aan en alle 5 de plaatsen vrij, maar bij 4 stond een pilon met een naam er op dus op de vrije plaats gaan staan. Er stond nog een caravan en daar gevraagd over hoe en wat. De man zei zet hem maar neer en de baas zal wel komen. Neergezet en eerst gaan eten. Luifel uitgedraaid want de zon schijnt precies op de deur en dat is de kant waar we zitten. Had de luifel net staan toen "de baas" aankwam en zei dat hij het erg vervelend vond maar die plaats ook besproken was. Dus moesten we verhuizen want er is ruimte genoeg.
Staan we niet op het grind maar op het gras en dat is met deze weersgesteldheid helemaal niet erg. Ook kunnen we hem zo neerzetten dat we de deur in de schaduwkant hebben.
Deze man heeft zelf een camper en dat kan je wel zien want alle voorzieningen zijn er die je met een camper nodig hebt.
Camper daar neergezet en ik even een stukje de buurt verkennen. Er zou ook een kasteel in de buurt zijn en ik daar een stuk naar toe gewandeld maar was me toch eigenlijk te ver met dit mooie weer. Dus terug en me naast Bep neergevlijd die heerlijk in de zon een boek zat te lezen.
Als we aan de thee zitten en zo naar het prachtige uitzicht kijken beseffen we toch wel dat we een mooi leven hebben.
Ook het wijntje smaakt best op de top van de heuvel waar we nu zitten. Dit behoort bij een klein dorpje,  Clifton Dykes, zo heet het, maar 4 mijl van Penrith af. Bep gaat om tien voor zeven met het eten beginnen, de wind zwakt af en het is nog heerlijk buiten.

1. Diane Honingh:
    26 mei 2017
    Prachtig! Hier ook heerlijk weer nog! Morgen wordt het tropisch zeggen ze! We zullen zien.