Wirral

21 mei 2017 - Wirral, Verenigd Koninkrijk

Zondag 21 mei

Gisteravond hebben we eerst TV gekeken maar ook vanavond hebben we tijd over om nog een spelletje te doen. Het wordt Skip Bo en ik win twee keer! 2-6 voor mij en moet me wat inhouden anders krijg ik geen eten meer!
Vanmorgen grijs weer en bij mooi weer zouden we niet zoveel rijden maar naar een camping iets verder op gaan. Dus dat gaat niet door, we gaan richting Liverpool.
Maar eerst wassen, ontbijten en alles weer op zijn plaats zetten om te vertrekken.
9.35 vertrokken we uit Conwy. Eerst een stukje naar Tal-y- Cafn en dan een heel smal weggetje, over de Conwy, en dan naar de A470. We hadden brood te kort en zouden dat in Llanrwst ( wat een namen, ik durf het niet uit te spreken!) kopen maar het kleine supermarktje was midden in het dorp en geen parkeerplek voor ons.
Dus doorgereden door het mooie Snowdonia, de naam van deze streek. Tom Jones komt hier ook denk ik vandaan want hij zong over " the green green grass of home" en groen is het zeker hier! Over de A5 die behoorlijk smal en druk was. Ook veel motorrijders en een club sportwagens en ook een club Fordjes uit de jaren 70. Vast een toeristische route net als bij ons langs de dijk! Ook in Llangollen geen grote supermarkt en even daar voorbij gestopt en koffie gedronken. We zouden eerst nog bij het aquaduct bij Pontcysyllte gaan kijken maar niet gedaan vanwege de drukte. Dan komen we op de A483 richting Chester.
Dat wordt later een 4 baans weg maar ook erg druk. We tankten bij Chester en wat je wel veel ziet is dat er dan een Spar supermarkt bij zit. Dus ik tanken en Bep een brood gehaald. Dan weer verder richting Liverpool. We hebben een camping uitgezocht dat zuid west van Liverpool ligt om daar vandaan naar Liverpool te gaan.
Net voor de camping is een enorme supermarkt, Tesco, en daar zijn we al meer geweest en hebben lekkere wijn!
Dus daar eerst even naar toe. Om 13.00 arriveren we op de camping en schrijven ons in en mogen een plaats uitzoeken. Maar wel langs het witte paaltje! Zo zijn de regels hier. Het is niet zo dat je net als in Frankrijk hem zomaar neer mag zetten. Zo neerzetten dat de deuren aan dezelfde kant zitten en dat je geen last van elkaar hebt! Stroom er op en dan eerst eten. Na het eten een verkenningsronde en we zitten dicht bij de zee die nu helemaal droog is vanwege eb. Het is de uitloop van de rivier de Dee en in het Welsh, Dee Dyfrdwy. Later met Bep nog een stuk gewandeld en op de terugweg gevraagd hoe we het beste naar Liverpool kunnen gaan. We zitten heerlijk buiten in de zon maar af en toe wel een windje. Bep zet thee en drinken dat ook buiten op.
Het eerste wijntje doen we ook buiten maar dan komt er bewolking en gaan we naar binnen.
Hier zitten ook eekhoorns en die zijn zo mak dat je ze bijna kunt aaien!
Ze zullen het gewend zijn om bij de mensen te schooien!
Bep gaat het eten weer voorbereiden terwijl ik hier mee bezig ben. Ook nu eten we weer heerlijk. De lucht is helemaal blauw geworden maar het is te fris om nu nog buiten te gaan zitten.