Aberystwyth

16 mei 2017 - Aberystwyth, Verenigd Koninkrijk

Dinsdag 16 mei

Gisteravond dus geen TV of radio maar gezellig de eigen muziek aan terwijl we een spelletje scrabbel speelde. We deden er twee en ik won ze alle twee! Dus 6-8 voor mij!
 Het weer hield niet over, harde wind met enorm veel regen! Toen we in bed lagen stond de camper gewoon te schudden en dat kwam niet door ons!
Vanmorgen was de wind een stuk afgenomen maar nog wel miezer regen. Als het knap weer was geweest hadden we nog een dag langer gebleven want het is best mooi hier en hadden we naar het vissershaventje kunnen lopen. We waren niet vroeg op en gingen om 10.15 weer op pad naar de volgende bestemming. Eerst een stuk over een smalle weg naar de A40. Dan komen we in Fishguard en rijden naar de parkeerplaats bij de haven en gaan daar koffie drinken. Leuk haventje waar een snelstromende rivier op uitkomt. Dan weer verder door de nauwe straatjes van Fishguard en via de A487 verder. Nog steeds af en toe miezerig en ook af en toe mist! Maar de omgeving is prachtig met koeien en heel veel schapen en een groen! landschap met heggen of muurtjes. Ook best golvend met behoorlijke percentages stijgen of dalen. Bij Cardigan helemaal naar beneden, langs het haventje en dan weer omhoog. Zo komen we bij Aberaeron en daar even voorbij een parkeerplaats waar we hebben gegeten. Hier was het droog en weinig wind en een blinkend zonnetje! De volgende etappe ging over een prachtige weg langs de kust en af en toe hoog met een mooi uitzicht! We kwamen om 13.45 aan op de camping in Aberystwyth (probeer dat maar eens uit te spreken!) en ons daar ingeschreven. Konden een plaats uitzoeken maar was nog niet zo eenvoudig omdat het nogal schuin afloopt! Maar toch een mooi plaatsje gevonden en met een mooi uitzicht over de stad (ong 18.000 inwoners) maar het begon weer te miezeren en zijn om 3 uur toen het droog was naar beneden gelopen naar een supermarkt om brood te kopen. Hier is geen winkeltje bij, althans nu niet! Heen gaat het behoorlijk naar beneden maar Bep zag wel veel lekkere dingen maar ik ben meestal diegene die met de rugzak loopt! Dan terug en we hadden wat lekkers meegenomen voor bij de thee en dat kon want we hadden behoorlijk wat verbrand met de weg terug! Als we aan de thee zitten komt zelfs de zon er even door! Ook het wijntje smaakt weer goed, altijd maar afwachten hoe een ander merk smaakt. Bep maakt weer het eten en we eten er weer lekker van. Bep de afwas en ik de restanten verwijderen.

1. Niza/Rijk:
    16 mei 2017
    Beste Bep en Bert
    Wat is het heerlijk om elke dag weer verder te trekken om dagelijks weer nieuwe indrukken op te doen. Een vast ritme geeft voor jullie aan hoe je elke dag weer vorm geeft. We hebben al eerder de opmerking gemaakt dat een camperaar een druk bezet persoon is. Nou dat geldt zeker voor jullie beiden. Je maakt er wat van om aan de dag inhoud te geven. Met de camper op pad betekent voor jullie zeer zeker niet luieren maar energie opdoen uit vele mooie luchten, afgewisseld met zon en stevige porties regen met een uitroep van Bert dat het bar en boos is. Je waardeert de zon daarna anders als je het bar en boos hebt meegemaakt. Vandaag helaas nog niet. Het is bijna routine om elke dag de camper weer klaar te maken en de omgeving te verkennen. Het is maar al te waar dat inspanning weer nieuwe energie oplevert. Het houdt je geest, lijf en leden flexibel. En wat te denken van het dagelijkse ritueel als de vijf in de klok is. Het innerlijke klokgebeier merkt bij Bert en Bep op dat de 5 in de klok er is. Een gezond ritueel waarbij jullie de tijd hebben en niet de klok.
    Jullie maken er wat moois van. Aan de jeep met hoge instap ben je nog niet toe. Aanvankelijk is deze jeep gepresenteerd als speeltje voor de trendy- jeugd en nu zijn de grootste afnemers mensen van boven de 80. Bij camperen blijf je jong.
    “Keep left but feel you right”
    Een hartelijke groet
  2. Diane Honingh:
    16 mei 2017
    Toch wel benieuwd wat voor lekkers je gekocht had!!
  3. Rene Ouderling:
    17 mei 2017
    Mooie foto's. Aberystwyth is dat niet het plaatsje waar de detectiveserie 'Hinterland' zich afspeelt? Deze serie wordt in twee talen uitgezonden Welsh en Engels. Mooie serie.