Aboyne

15 juni 2017 - Aboyne, Verenigd Koninkrijk

Donderdag 15 juni

Gisteravond geen visite ontvangen en ook geen TV, maar wel een gezellig muziekje, dus was het een rustige avond waar we wel een extra glaasje wijn op de verjaardag van Bep hebben genomen.
Vanmorgen blauw in de lucht maar ook grijs en waar het vandaan komt weet ik niet maar het miezerde een beetje! Toen ik terug kwam van het sanitaire gebouw sprak ik een vrouw die vroeg of wij al lang in Schotland waren. Ik de reis verteld en zij zei dat wij al meer van de UK gezien hebben dan zij! Ook had ze het over het weer dat het gisteren zo'n mooie dag was geweest en wel 18 graden! Ja voor deze mensen is dat een heerlijke temperatuur! Na het ontbijt weer rustig de camper reisvaardig gemaakt en om 9.30 vertrokken uit Boat of Garten. Klein weggetje naar de A95 en richting Keith gegaan. Erg mooie omgeving met wat veeteelt en ook veel landbouw. Hier verbouwen ze ook granen en dit is denk ik om de whisky stokerijen te voorzien van grondstoffen! Want hier zijn ook diverse whisky stokerijen!
Even voorbij Keith stoppen we om koffie te drinken. Een parkeerplaats in een bos dus weinig zicht!
Dan verder over de A96 naar Aberdeen. Het land wordt steeds vlakker als we dichter bij Aberdeen komen. Ik had een parkeerplaats uitgekozen dicht bij het strand. Want hier in, of dicht bij Aberdeen is geen camping of camperplaats. De Tom Tom juffrouw loodste ons perfect door Aberdeen en naar de parkeerplaats bij de zee. Maar het was nu niet bepaald het ideale plekje want het waaide hard uit zee en er viel ook nog een beetje regen! Bep vond het niks dus omgekeerd en naar een parkeerplaats gereden waar we langs waren gekomen. Daar stond ook een kraam waar ze fish en chips verkochten en de camper daar neergezet. Voor Bep nu chicken en chips gekocht en ik gewoon patat. Dit opgegeten en een nieuwe lokatie ingevoerd. Het was de eerste camping op onze route voorbij Aberdeen, Banchory aan de rivier de Dee. Daar aangekomen, een prachtige camping waar het gras gekamd was! De receptie was gesloten maar na even rondgelopen te hebben kwam de receptioniste en wist ons te vertellen dat het alleen voor leden van een bepaalde club was. Maar wij hadden gezien dat de camping half bezet was maar nee, het is alleen voor leden! Wel wat andere adressen gekregen van campings. Dus weer op weg en meteen getankt bij de Morrison, een grote supermarktketen waar je voordeliger kunt tanken (£1,12/L) dan weer verder langs de Dee dat ook erg mooi is. Bij Aboyne de camping opgereden en ingeschreven en betaald. Hier in Engeland zeg je van tevoren hoeveel dagen je wilt staan en dan betaal je meteen. Andere landen betaal je meestal als je weg gaat. Ook hier een vakantiepark met maar drie plaatsen voor campers en de rest allemaal vakantiebungalow's. Hij zei ook dat we daar wel de satelliet konden ontvangen. Wij hem neergezet maar de schotel kon de satelliet niet vinden. Nog even verplaatst maar geen ontvangst. Dus dat opgegeven en maar een verkenningsronde gemaakt. Ook vandaag kan het niet helemaal droog blijven. Onderweg af en toe wat regen, niet veel maar toch!
Dan is het tijd voor de thee en onder het wijntje bespreken we de verdere reis. De planning klopt goed en zit nog wel in dat we op een plaats een paar dagen zullen verblijven. Het weer ziet er voor de komende dagen beter uit dus wie weet kunnen Bep d'r benen ook nog van de zon genieten!
Bep heeft het makkelijk vandaag met het eten en als Bep afwast ga ik nog een rondje maken en spreek nog een Schots stel. Wij zijn hier de enige buitenlanders en de mensen zijn toch nieuwsgierig waar je vandaan komt en wat de plannen zijn. Ook hier aardige mensen!

1. Diane Honingh:
    15 juni 2017
    De luchten zijn prachtig maar het begint wel tijd te worden voor enkel en alleen blauw hoor!! Maar goed, dat wist je natuurlijk toen je deze kant op ging.

Gaan mijn benen dan eens bruiner zijn aan begin van de zomer dan die van ma? Niet dat ik veel in de zon kom, maar gistermiddag mijn benen wel even wat zon gegund.

Nog 1 dag en het is weekend. Weer een week dichter bij de vakantie. Echt een heerlijk vooruitzicht (al duurt het dan evengoed nog een week of 8/9)!

Fijne avond!! Kus