Boat of Garten

14 juni 2017 - Boat of Garten, Verenigd Koninkrijk

Woensdag 14 juni

Gisteravond eerst TV gekeken en ook van het mooie uitzicht genoten. Aan de overkant van de binnenzee zijn wat dorpjes met allemaal lichtjes! Om half elf nog twee spelletjes Skip Bo gedaan en we schoten er weinig mee op want ieder won een keer!
Ook nog een wijntje genomen en we gingen na twaalven naar bed dus Bep gefeliciteerd met haar verjaardag.
Vanmorgen weer bewolkt maar niet koud! (Ik denk dat we er aan gaan wennen, heb sinds gisteren m'n korte broek weer aan!)) Al vroeg telefoon voor de verjaardag van Bep, van mensen die vergeten waren dat het hier een uur vroeger is!
Daarna nog vele apps, berichten, Facebook, mails en telefoon enz. Maar tot de orde van de dag, na het ontbijt en nog grijs water te hebben geloosd, gingen we om 9.20 op weg.
Eerst naar Inverness en dan de A82 richting Fort William. Langs het Loch Ness om misschien een glimp van het monster van Loch Ness te zien.
We hebben wel scherp gelegen en toen we stopten om een foto te maken van Loch Ness dacht ik iets te zien maar was te laat om er een foto van te maken!!
Er zijn een paar plaatsen waar je het Loch kunt zien maar over het algemeen staan er bomen en struiken tussen de weg en het Loch. We rijden Urquhart Castle voorbij zonder dat we er erg in hebben, maar rijden door omdat omdraaien moeilijk is.
Bij Fort Augustus willen wij het Caledonian kanaal over steken maar de brug is open omdat er veel boten door moeten. Dan rijden we langs het Loch Lochy en als we daar voorbij zijn gaan we koffie drinken. We hadden wel eerder gestopt maar er was geen knappe parkeerplaats aan onze kant.
Koffie met wat lekkers voor deze speciale dag gaat er wel in en als dat op is weer verder. Wij slaan af bij Spean Bridge naar de A86 richting Inverness! Ja ons doel hadden we in een veel kortere weg kunnen bereiken maar we wilden eigenlijk kijken of we een glimp van Nessie konden krijgen dus daarom deze weg om het Loch Ness heen!
Ook hier een mooie weg en ook de omgeving is weer prachtig! Bij een stuwdam in Loch  Laggan stoppen we. De stuwdam is in 1934 gebouwd en is ong 60 meter hoog. Door middel van een pijpleiding,van 15 mijl, wordt het water naar Fort William geleid om daar te worden omgezet in stroom! Er gaat net voor ons een camper waar wij achter aan gaan. Dat komt goed uit want de weg wordt weer smaller en passeren moet rustig aan. Ook komen we enkele vrachtwagens tegen en dan moet je even in de kant! En als het nu een rechte weg is maar diverse bochten waar bomen en struiken langs staan. Dan is het lekker als er een camper voor je rijdt! Maar we hebben ervaring met single roads dus gaat dit ook goed. Net voorbij Kingussie komen we op de A9. Met deze weg zijn ze bezig om die vier baans te maken. Dus rustig aan met die wegwerkzaamheden. We hadden een camping bij Aviemore gepland en de Tom Tom zei dat we er waren maar in geen velden of wegen een camping te zien. Het was er ook druk, veel winkels en ook veel auto's. Dus niet veel tijd om even te stoppen en te kijken. Op een parkeerterrein van de Tesco (supermarkt) even gekeken op de kaart en een andere camping ingetoetst en daar heen gereden. Het was in Boat Garten en daar bij de receptie ingeschreven. Er stond dat ze 20 plaatsen beschikbaar hadden maar er was er maar één, dus weinig te kiezen! Het was een mooie plek maar om ons heen grote bomen zodat er geen verbinding met de satelliet kon worden gemaakt! Nog even rangeren maar nee geen schotel vandaag! We hadden nog niet gegeten dus dat eerst maar gedaan.
Dan een verkenningsronde en gezien dat er erg veel vakantie woningen staan en dat er 8 plaatsen zijn voor caravan's en campers en dat er 7 bezet zijn door vaste bewoners!
Dan lopen we naar het dorp en het station. Er is hier ook een stoomtrein die over 30 km toeristen vervoerd. Laat nou net de stoomloc aan het water tanken zijn! Dus even gekeken hoe ik daar het best dicht bij kan komen en daar wat foto's van gemaakt. Toen hij vertrok, veel lawaai door de stoom en de stoomfluit! Dan lopen we terug langs twee restaurants en het is Bep niet naar de zin, ze kookt liever zelf! Dan naar de camper en eerst aan de thee en dan aan ons dagelijks wijntje al is het deze dag speciaal! Ook nog face time met Marken en dan gaat Bep het eten verzorgen.
We eten toch weer heerlijk en als de afwas gedaan is bedenken we dat toch heel veel mensen aan Bep gedacht hebben via whats app, berichten, facebook, face time, mail en telefoon. Bij deze wil Bep iedereen bedanken voor de aandacht die ze vandaag op haar verjaardag kreeg.
Vandaag de eerste dag dat we in Schotland zijn en dat het niet geregend heeft!

1. Diane Honingh:
    15 juni 2017
    Nou mam, toch zelf gekookt lees ik. Vandaag dan maar ergens eten!! En een droge dag gekregen voor je verjaardag, is ook wat waard!

Fijne dag, ik ga opschieten want moet werken vandaag! X
  2. Yvonne Kwakman:
    15 juni 2017
    Bep van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
  3. Pier Klok:
    Hallo Bep en Bert,
    Van harte gefeliciteerd Bep met je verjaardag, en welkom bij de club van 67!
    Een jaar lang kunnen ze dat niet op z'n kop zetten, om je veel ouder te laten lijken.
    Bij jullie worden de dagen alweer korter, nu jullie naar zuiden gaan.
    Hebben jullie de Cronyk al gelezen, of is het downloaden niet gelukt?
    De midgets noemde m'n moeder hier gnuit, en in Zweden knutte.
    Nog een maandje te gaan in korte broek en misschien nog in bikini!
    Goeie reis en tot ziens, groetjes Els en Pier.