Ardvasar

4 juni 2017 - Ardvasar, Verenigd Koninkrijk

Zondag 4 juni 1e Pinksterdag

Gisteravond dus naar Juventus-Real Madrid gekeken. Op voorhand weet je eigenlijk wel dat Real gaat winnen maar je hoopt op een wondertje! En daar leek het de eerste helft dan ook naar. Juve kwam goed uit de startblokken en nadat Ronaldo 0-1 had gemaakt dacht ik, daar gaan we weer. Maar een wonderschoon doelpunt van Juve bracht weer hoop, 1-1. Na de rust was Real heer en meester en werd het uiteindelijk 1-4! Ik kan die arrogantie en ook nog iemand een rode kaart aansmeren niet uitstaan, het zal mijn club nooit worden! Ik hou het bij Ajax en de Arena heet nu Johan Cruijf Stadion en misschien gaan ze daar naar voetballen en zal er het volgende seizoen zeker een eerste plaats bij zijn!
Vannacht nog wat buien geweest en vanmorgen droog maar was fris buiten dus de kachel weer aan. Die heeft hier in de UK toch al zijn best gedaan, je kunt niet zonder!
Na het ontbijt de spullen weer op zijn plek en de camper reisvaardig maken. Nog even het grijze water lossen en om 9.40 vertrekken we van camping Glen Nevis in Ford William. Naar de A830 naar Mallaig. Af en toe een buitje onderweg en slechts 13 gr. Bij Glenfinnan stoppen we bij het Visitor Centre en het regent dus neem ik een foto van het viaduct waar de stoomtrein over heen gaat. Die heet "De Jacobite" en die lijn naar Mallaig is in 1901 geopend en was bedoeld om de afgelegen streken te ontsluiten en werd zwaar gesubsidieerd door de Britse Regering. In 1967 werden de stoomlocomotieven vervangen door de betrouwbare diesellocomotieven. In 1984 werden er weer stoomlocomotieven ingezet om het toerisme te bevorderen.
Wij reden verder en stopte om koffie te drinken. Ook deze weg heeft een prachtige omgeving met bergen waar weinig op groeit. Langs de weg weer velen rododendrons die in de bloei staan.
Om 11.30 komen we in Mallaig aan en rijden meteen door naar de ferry. Daar een kaartje gekocht en konden met de ferry van 16.00 uur mee. Wij naar een parkeerterrein gereden met uitzicht op Sky en nog wat eilandjes voor de kust. Ik eerst weer de lange broek aangetrokken en wij het dorp ingelopen. Het is niet groot, heeft een haven met wat vissersboten en natuurlijk de ferry naar het eiland Sky en andere eilanden. Ook nog een paar winkels en als het gaat regenen dan lopen wij de Co-op binnen en nemen nog wat mee. Dan terug en in de camper gaan eten. Daarna Bep lezen en ik in de administratie. Om even voor drieën gaan we richting ferry en moeten aan de zijkant parkeren. De boot van drie uur vertrekt net als wij er staan. Dit is een behoorlijke grote boot waarvan de voorkant open kan en daar in kan rijden. Onze boot lag in de buitenhaven en is de grootte van de boot naar Sicilië, de oude boten van Terneuzen naar Breskens. Om 15.50 mogen we de boot op rijden en die is helemaal vol, kan niets meer bij! Om 4 uur vertrekt hij en onderweg schommelt hij behoorlijk zodat er een paar alarmen afgaan van een paar auto's! De overtocht duurt 25 minuten en zijn we aan de overkant op het eiland Sky. Dan er af en op zoek naar de camperplaats. Die dicht bij is maar er staat een bord " no overnight parking" . Dan nog even verder gekeken maar er was niets anders. Daar weer geparkeerd en ik naar binnen naar het visitor center en gevraagd of wij daar konden overnachten. En dat kon als we maar geen troep achter zouden laten. Er was ook nog een Duitser die hier ook stond en aan mij vroeg of je hier mocht staan en overnachten. Ik zei dat ik dat had gevraagd en dat het mocht, dus bleef hij ook staan. De koffie hadden wij al op en het wijntje schoot er bijna bij in maar dan maar even later eten! Om 7 uur gaat Bep beginnen met het eten!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Diane Honingh:
    4 juni 2017
    Veel verschillend weer op de foto's!