Ford William

3 juni 2017 - Fort William, Verenigd Koninkrijk

Zaterdag 3 juni

Gisteravond eerst TV gekeken en gekeken naar nog vele mensen die van de Ben Nevis komen.
We kunnen ze vanuit de camper zien en tot bij tienen kwamen ze nog naar beneden.
Maar we zien ook hard rennende mensen het pad af komen. Dit is vast een oefening want de eerste zaterdag in september is de Ben Nevis race voor hardrennende klimmers! Het record staat op anderhalf uur! Er blijft nog tijd over voor een spel en Bep wil steeds maar Skip Bo doen, dus dat gedaan. Het werd gelijk dus blijft Bep twee punten voor staan!
Vanmorgen bij het opstaan zag het er goed uit. We hadden gisteren een dag bijgeboekt omdat Bep het bed wilde verschonen en nog wat wassen en wat andere klusjes. Dus na het ontbijt aan de slag en ik als hulp! Toen de was hing en de klusjes waren gedaan, koffie gezet en buiten in de zon opgedronken. Dan de wandelschoenen aan en naar Ford William gewandeld. We hadden als voorzorg toch wel regenspullen meegenomen. En dat was niet voor niets want even voordat we in het stadje waren begon het te regenen! Even doorgelopen en aandachtig enkele winkels van binnen gekeken! Dan is het weer droog en lopen we de winkelstraat tot het einde en lopen de andere kant weer terug. We moesten ook nog brood hebben dus dat gehaald met nog wat voor bij de thee. Dan lopen we weer terug en komen diverse wandelaars tegen die het laatste stuk van de West Highlandway aan het lopen zijn. Ze moeten nog 3 km en de een ziet er nog fris uit terwijl anderen niet erg makkelijk meer lopen! De zon schijnt weer volop en dat was ook het plan om deze middag verders in de stoel naast de camper in de zon door te brengen. Maar de weergoden waren ons niet erg gunstig gezind want toen Bep douchen was en ik me had geïnstalleerd viel er een druppel regen! Bep had de was toen we terug waren in de centrifuge gedaan die hier aanwezig is op de camping. Dus ik de was er af gehaald en binnen gezet. Later weer opgehangen maar er rustte geen zegen op want het begon weer te regenen. Het was niet veel dus dat maar binnen opgehangen op de lijntjes die ik bij voorzorg al in orde had gemaakt voor de reis naar de UK. Tussen de buien door zon maar dan blijf je in de weer! Bep lezen en ik nog wat van de reis nakijken en dan aan de thee. Vanmorgen toen we naar het stadje liepen stond er een bord dat de camping vol was! Ook heel veel nationaliteiten zie je hier en ik denk om voornamelijk de Ben Nevis te beklimmen of een stuk er van. Het is dan ook de meest beklommen berg van de UK. Nu als het al 5 uur is geweest zijn er nog wandelaars die de berg opgaan!
Het wijntje slaan we ook niet over al is het wel weer later dan 5 uur! Maar gelukkig zitten er meer vijven in de klok. Elke dag staat hier een afhaalservice en be daar tegen etenstijd naar toe gegaan en teruggekomen met patat en hamburger, dus Bep vandaag een vrije dag!
Vanavond dus de finale van de Champion League en die begint hier on kwart voor acht, dus opschieten!

1. Diane Honingh:
    4 juni 2017
    Ik weet het niet hoor mam, maar Je moet pa eens vragen pas een foto te maken als je mond leeg is, Hahhaa. Nu sta je een beetje gek op de foto's, alsof je het allemaal maar niks vindt!
    De CL finale was toch wel jammer... uiteraard weet je bijna zeker dat Real wint, maar wat hadden we gehoopt dat Juventus zou winnen. Wat een galbak is die Sergio Ramos toch, en dat is dan de aanvoerder. Bah!
    Wij vandaag een rommeldagje tot nu toe, mannen gesport ik gestreken en de garage een beetje opgeruimd en gedweild. Aan het eind van de middag even naar de stad. Tom is inmiddels huiswerk aan het maken en ik ga me maar eens opfrissen.
    jullie vandaag weer op een nieuwe plek! Hopelijk met mooi weer! Kus