Ford William

2 juni 2017 - Fort William, Verenigd Koninkrijk

Vrijdag 2 juni

Gisteravond heeft het de hele avond geregend! Maar nadat ik het blog had weggestuurd nog even TV gekeken en Bep wilde weer Skip Bo omdat ze in de winning mood zit. Dat kwam dus uit want ik verloor alle twee de potjes dus 11-9 voor Bep!
Vannacht ook nog een enkele bui maar vanmorgen droog en af en toe een zonnetje.
Na de ochtendceremonie ontbeten en het weer werd steeds mooier en voorgesteld om een stuk van de Ben Nevis te gaan belopen. Bep ging mee tot een bepaalde hoogte en als ze het niet meer zag zitten ging ze terug.
Eerst koffie gedronken en de wandelspullen aan en om half elf op pad.
Eerst naar het Visitor Center gelopen en dan het pad volgen naar e top van de Ben Nevis.
Het is een vrij breed pad, maar wel steeds klimmen. Tot bijna het pad waar je naar beneden kunt naar de jeugdherberg vond Bep het welletjes en zei dat ze het welletjes vond en weer terug ging.
Hoogte met diepe dalen zijn niets voor Bep die hoogtevrees heeft. Dus Bep de sleutels en ik het proviand. Bep naar beneden en ik omhoog!
Het is een hele klim, steeds stijgen en geen vlak stukje. Ik was op ong 600 meter en daar begon het wat te waaien. Dan doorgeklommen  totdat ik op een redelijk vlak stuk kwam en daar gegeten.
Je hebt werkelijk een prachtig uitzicht over de omgeving als je zo hoog zit. Ik zat op dat moment op bijna 800 meter en het begon te regenen! Dus regenjas aan en besloten om weer naar beneden te gaan. De top is op 1343 meter en dt is nog een heel stuk en je moet ook weer omlaag! Boven is het een kale bedoening en ook geen schapen! Je kunt dan wel de mensen zien die helemaal naar de top gaan en die zijn zo klein! Na 10 min is het weer droog en als ik de bocht om ben en de zon weer schijnt is het weer heerlijk en kunnen we in T shirt weer naar beneden. Eenmaal bij de camper aangekomen heeft Bep een wasje aan de lijn hangen en zit heerlijk in de zon een boek te lezen. Ik ga douchen en hang mijn kleren ook aan de lijn. Dan een ontspannen houding en ook lekker in de zon zitten want wat is het een verschil met gisteren! Eerst aan de thee en daarna het verdiende wijntje. Een Nederlandse buurman kwam even praten en is ambulance chauffeur en ook vrijwillige brandweerman in Roermond. Hij is er bijna 25 jaar bij maar verlaat nu het korps omdat er zoveel veranderingen zijn en hij het dan niet met zijn werk kan combineren. Ook hier heeft de Veiligheidsregio toegeslagen en komen ze vrijwilligers tekort! Hij gaat met vrouw en dochter morgen verder maar moet maandag of dinsdag terug zijn omdat woensdag de uitslag van het examen van zijn dochter er is. Wij blijven nog even zitten en Bep gaat om half zeven naar binnen om het eten op tafel te krijgen. Ik ruim ons terras op en ga ook naar binnen. We eten weer heerlijk en Bep gaat eerst haar serie kijken voordat ze afwast. Ik ben voor de hand en spant diensten en ga daarna met dit aan de slag.
Vandaag weer een prachtige dag

1. Diane Honingh:
    2 juni 2017
    Pa, heb je dit ook met Kees en Tineke gelopen? Wat ontzettend prachtig. En mam, ik snap dat je terug bent gegaan. Dat had je niet fijn gevonden als ik zo de foto's zag.

Hier was het ook weer mooi weer. Sanne was vanavond naar een optreden van een singer songwriter uit UK en nu naar Utrecht. Zondag komt ze weer terug want maandag moet ze werken. Tom morgen met Finus naar BOL-Marken voor de promotie/degradatie (denk ik).
    Fijne avond! Kus