Ford William

1 juni 2017 - Fort William, Verenigd Koninkrijk

Donderdag 1 juni

Gisteravond heel langzaam internet en er ging niets uit. Dus even op "jacht" gegaan naar beter internet. Even gevraagd aan de schoonmaker van het toiletgebouw, waar we naast staan, en aan de overkant is een winkel, klimcentrum en ook boven een bar en daar was internet. Ik daar naar toe en inderdaad kon ik het blog wegsturen en ook de foto's al moest ik die wat verkleinen.
Toen ik terug kwam had Bep de thee gereed en hebben we nog wat TV gekeken. Er was geen tijd over om een spel te doen. Ook vanavond viel het op dat het zo lang licht blijft!
Vannacht was er wat wind geweest maar ook het ruisen van het water. Dat water komt dmv pijpen uit een ander Loch naar beneden en drijft daar mee turbines aan die stroom leveren. Dit project is in de eerste wereldoorlog voor elkaar gemaakt door 500 Britse soldaten en 1500 Duitse krijgsgevangenen.
Als we opstaan is het bewolkt en het toiletgebouw is dan weer open gesteld. We zien al een drukte van wandelaars die weer hun volgende of laatste etappe gaan lopen. Jong, oud allerlei pluimage!
Als wij het ontbijt op hebben en de camper weer zover is dat we kunnen rijden gaan we om 9.40 op weg (18gr). Nu nemen we de andere kant van Loch Leven, rustig en weinig verkeer maar toch opletten want de weg is niet al te breed. Zo komen we weer op de A82 die naar Ford William gaat.
We rijden langs Loch Linnhe en komen om 10.20 in Ford William aan. Aan het begin meteen de camper geparkeerd en eerst koffie gedronken. Daarna het stadje in gelopen over de High Street waar allemaal winkels zijn. Heel veel outdoor winkels maar ook eetgelegenheden. Het is nu nog niet druk omdat de wandelaars net weg zijn en nog niet zijn binnengekomen. We lopen helemaal tot het station waar Tineke, Kees en ik, na het volbrengen van de wandeltocht, de bus naar Glasgow genomen hebben. Dan weer terug en nog even in de supermarkt brood gekocht en toen ben ik naar de kapper gegaan. Gisteren was de deur op slot van de kapper maar nu kon ik de trap op en zo naar boven. Bep was verder gegaan richting camper. Daar zaten drie mensen te wachten en één zat er onder het mes! Ik dacht ik kijk het even aan en als het te lang duurt dan ga ik weer! Maar no3 was zo aan de beurt en hij pakte de tondeuse en met 5 minuten was deze man kaal en klaar! De volgende ging ook in dat tempo, maar duurde wat langer want dat moest in model. Dan de man voor me die ging zitten en ook hier kwam de tondeuse er aan te pas en scheerde de zijkanten kaal. Bovenop liet hij een stukje staan dat ook nog bijgeschoren werd! Dan was ik aan de beurt! Ik vertelde hem dat het niet de bedoeling was dat ik er zo uitging als de vorige klanten! Het moest alleen maar iets korter! De man was iets jonger als ik en had aan de wand "gouden platen" van de Beatles en Elvis Presley hangen. Dus begon daar maar over de Beatles, dat wij ook in Liverpool waren geweest en ook in de Beatles Story. Hij was in de 70 tiger jaren DJ geweest en was daarna kapper geworden. Ik zei hem dat wij nu de beste DJ's ter wereld hadden maar dat ik niet van hun muziek houdt. Hij ook niet, was in de 70 tiger jaren blijven steken. Hij knipte maar door en ook de tondeuse werd gestart en deed zijn werk. Hij kon er wat van! Toe ik klaar was, was er drie kwartier verstreken en had vier mensen geknipt! Ik was best tevreden en moest 8 pond afrekenen!
Het regende nu en ik ook naar de camper. Eerst daar gegeten en dan om 13.40 vertrokken naar de camping die 5 km verder is. Daar ingeschreven en mochten zelf plaats uitzoeken. Het valt ons op dat hier in Schotland veel meer buitenlanders zijn, zo ook hier op de camping waar we diverse Nederlanders zien. We kijken zo op de Ben Nevis, de hoogste berg van de UK met 1343 meter hoog. We zien dan vanuit de camper heel veel wandelaars nu naar beneden komen. Ook de Westland Highlandway is aan de andere kant van de camping maar daar kunnen wij geen wandelaars ontdekken. Wel toen we hier heen reden zijn we veel mensen tegengekomen die er de laatste etappe bijna op hadden zitten. Als de camper staat ga ik de foto's even veilig stellen op de lap top. Bep gaat lezen en dan is het zo weer theetijd. Het blijft regenen en ik ga nog even naar de receptie voor informatie en naar de winkel om te kijken wat ze te koop hebben.
Dan nemen we ons wijntje al zou een whisky misschien beter op zijn plaats zijn met die regen.
Bep gaat weer aan het koken en als wij het eten op hebben kijkt Bep haar serie en ik ga even het blog maken. Ook nu hoop ik weer dat het met het internet goed gaat want ook hier is het erg langzaam.