Balloch

29 mei 2017 - Balloch, Verenigd Koninkrijk

Maandag 29 mei

Gisteravond terwijl we een detective zaten te kijken ging de zon onder. Niet dat we de zon zelf zagen maar met een prachtige lucht nam de zon afscheid van deze dag. Er was geen tijd meer over voor een spel dus geen veranderingen.
Vanmorgen al vroeg berichten met de felicitaties van onze zoon die vandaag 37 jaar wordt. Ook wij de felicitaties overgebracht met de diverse communicatiemiddelen die we ter beschikking hebben.
Het weer is grijs met een miezerregen. Na het ochtendgebeuren gaan we om 9.35 weer op pad.
Over de A77 richting Ayr. Hier veel landbouw en ook aardappels. Een mooi landschap maar het spetterde nog steeds een beetje. We rijden langs Ayr en komen in Ardrossan, een plaatsje waar de Ferry naar het eiland Arran gaat. Deze Ferry heeft de fam Seevinck genomen, een maand geleden, toen ze daar gingen wandelen. Wij rijden langs de kust en ook daar veel landbouw tussen de weg en de zee. Aan de andere kant de heuvels. Bij Largs slaan we af naar Kilburnie en moesten behoorlijk klimmen! We komen langs een paar meren en het is nog niet helemaal droog als we bij het meer bij Lochwinnoch aankomen. Dit zou ons einddoel zijn vandaag omdat je kunt wandelen om het Loch heen en ook fietsen (huren) en er is ook veel watersport. Dan eerst aan de koffie en ik even een verkenningsronde en zag dat er ook een Visitors Centre was. Hier kan je eten  en ook wat drinken. Veel Schotten geven er niet om, regenjassen aan en aan de wandel. Vandaag is nog een vrije dag voor hun maar morgen moeten ze weer aan het werk.
Wij nog een tijdje gewacht en ook daar gegeten. Maar de regen werd erger dus maar een extra etappe ingelast. Om één uur vertrokken wij uit Lochwinnoch naar de A737 richting Glasgow. Even daarvoor over de Motorway en we gaan over een hoge brug over de rivier de Clyde. We komen op de A82 naar Balloch. We kwamen daar om 13.45 aan en de camper geparkeerd. Dan naar het informatiecentrum en een kaart gekregen. Door het park en naar het Shopping Center! Toen we daar kwamen hoorde we harde muziek! Wat verder gelopen, stonden daar meer dan 50 motoren met allemaal roze versierselen er aan. Bij navraag waren dat allemaal vrouwelijke motorrijders die om geld bij elkaar te brengen voor borstkanker daar een bijeenkomst hadden. De band die speelde waren allen mijn leeftijd (of iets jonger!) en speelde ook de muziek uit hun jonge jaren! Het klonk erg goed dus zijn we daar een tijdje blijven luisteren. Dan het enorme shopping center in dat ook behoorlijk druk was. Na een tijdje er uit en toen waren ze net allemaal ballonnen aan het oplaten.
Na nog even naar de muziek te hebben geluisterd zijn we door het park terug gegaan. Maar ook nog even naar de Co-op om brood te halen voor morgen. Dan weer terug naar de parkeerplaats waar we ook zouden overnachten. Toen we kwamen stonden er wel vijf campers en toen we aan de thee zaten reden ze één voor één weg en op een gegeven ogenblik stonden we alleen. Aangezien Bep daar niet van houdt heb ik een camping gevonden op één km afstand. Dus de thee naar binnen gegoten en een km verder naar de camping gereden. Daar ingeschreven en een plaats aangewezen gekregen. Het regende nu echt en de camper daar neergezet. Dan de schotel omhoog die de satelliet niet kon vinden vanwege de bomen. Ik had nog gevraagd of we daar satelliet hadden en dat was zo volgens de dame achter de receptie, maar niet dus! Dan maar niet en een wijntje genomen op de verjaardag van onze zoon. Om 6 uur wordt het droog en hoop dat het ook zo blijft. Bep gaat om kwart voor zeven eten maken terwijl ik dit in elkaar flans.

1. Diane Honingh:
    29 mei 2017
    Prachtige foto van de zonsondergang!

Hier vandaag nog prachtig weer, wel vanmorgen enorme hoosbui en paar klappen onweer. Vannacht voorspellen ze ook regen en onweer en morgen een graad of 21!
    Sanne nog steeds hoofdpijn dus hoop dat het beter wordt als het wat koeler wordt. Wij weer gewerkt. Ook weer prima. Ik had echt het gevoel dat ik vakantie had gehad.
    Zo maar eens naar boven want morgen weer vroeg dag! X