Beaulon

5 september 2017 - Beaulon, Frankrijk

Dinsdag 5 september,

Gisteravond toch al weer vroeg donker en om even over negen naar binnen gegaan.
Het had ook een andere reden want het laatste deel van "we zijn er bijna" kwam om 21.15 op de TV. Leuk programma en wij hebben ook nog wel idee om naar Ierland te gaan maar dan het liefst een beetje minder regen!
Vanmorgen laat wakker en de zon scheen al volop. Eerst de dagelijkse handelingen en onder het eten besloten om toch nog maar een dag hier te vertoeven. Ik de fietsen er af gehaald en voor de koffie naar het dorp. Beaulon heeft ong 1600 inwoners en ook alle voorzieningen zijn aanwezig.Samen naar de bakker en brood gehaald en wat lekkers voor bij de koffie. De kerk bekeken en is net zoals de buitenkant niet bijzonder. Bep nog even naar de plaatselijke supermarkt en daar nog wat meegenomen. Eenmaal terug de stoelen er uit en buiten koffie gedronken.
De buurman had ons een korte weg aangewezen naar Bourbon Lancy en dus gingen wij op pad.
We moesten volgens de buurman bij de bakker links af en dan alsmaar rechtdoor. Pratende weg dat gedaan en het zou ong 10km zijn naar Bourbon Lancy. Maar wij fietsten langs de weilanden en na 9 km zei ik tegen Bep: ik denk dat we verkeerd zitten! Op mijn telefoon gekeken waar we zaten en inderdaad een heel andere richting op gefietst. Dus dan maar weer terug naar Beaulon.
Het was niet de bakker waar we links af moesten maar het was de slager, een afslag eerder!
Dus dat gedaan en naar Bourbon Lancy gefietst. Over de Loire en zo naar het centrum. We zijn hier twee jaar eerder ook geweest en hebben ook toen daar gefietst. We stopten in een park om wat te drinken en te eten want het was twaalf uur geweest en dan is alles dicht! Nog even naar het Hospitaal gefietst maar niet meer naar het centrum want dat is nog een hele klim! Bourbon Lancy is een kuuroord met warme bronnen van 56 tot 60 graden met een heilzame werking op reumatiek. Het was al sinds de Romeinse tijd bekend. Ook het Hospitaal is daar in gespecialiseerd. Wij hadden daar, twee jaar geleden,  op de camping gestaan en zijn daar nog even langs gereden.
Dan weer terug naar de camperplaats bij de haven van Beaulon. We waren om half drie terug en het zou 20 km zijn maar het waren er 40! Het was wel aan mijn billen te voelen! Het was bewolkt maar toch lekkere temperatuur dus de stoelen er weer uit en lekker een ontspannen houding naast de camper gaan zitten. Ik nog even de fiets gepakt om naar het hakselen van de mais te kijken. Vanmorgen waren ze om 10 uur begonnen en toen ik er naar toe was waren ze bijna klaar, het was half vijf! Toen ik het wijntje in schonk brak de zon door en moest de luifel nog uit! Zo bleven we tot 7 uur zitten voordat Bep naar binnen ging om het eten te maken. Dan de fietsen er weer op en de luifel weer indraaien want de zon gaat achter de bomen. Als Bep de afwas heeft gedaan gaan we nog even buiten zitten.

1. Diane Honingh:
    5 september 2017
    Zo... even bijgelezen want ik liep wat achter. Zit nog niet helemaal in mijn ritme!
    Kinderen morgen weer eerste lesdag, Tom meteen tot 16.15! Fijne avond nog, X
    Ps... heb me er dit jaar weer over verbaasd dat in Frankrijk elk dorp gewoon een postkantoor heeft