Briare le Canal

6 september 2017 - Briare Canal, Frankrijk

Woensdag 6 september

Gisteravond nadat we naar binnen waren gegaan een spelletje Scrabbel gedaan dat ik won.
Daarna de kaart op tafel over de te rijden route morgen.
Vanmorgen gewekt door de zon maar even later betrok de lucht.
Na ontbijt nog even water bijvullen en de buurman goede vakantie toegewenst en daarna nog even naar de losplaats gereden waar het vuile water moet worden afgetapt.
Om half tien reden we weg uit Beaulon en het begon te regenen!We reden langs het kanaal over de D15. Heel veel landbouwgrond en ook heel veel mais. Richting Dezice en diverse keren over het Canal latéral de la Loire. Het was inmiddels weer droog en zo naar Nevers.
Daar even voor getankt en Bep wat boodschappen gedaan bij de Intermarché. Nadat de voorraad weer aangevuld was door Nevers heen en bij Fourchambault was een enorm winkelcentra waar wij de camper parkeerde en daar koffie hebben gedronken. Weer over de Loire en weer langs het kanaal. Dan de D45 naar Sancerre. Het laatste stuk er naar toe was prachtig. Allemaal druivenvelden en omhoog naar Sancerre. Bovenop was een parkeerplaats met een prachtig uitzicht, daar gestopt en meteen gegeten. Na het eten weer verder over de D955. We zouden die weg moeten houden maar de Tom Tom juffrouw wilde ons steeds naar de A77 hebben en kreeg nu haar zin want we waren afgeslagen naar de D4 wat eigelijk niet moest maar omkeren was ook geen optie dus de A77 genomen. Even voorbij Cosne-Cours sur Loire er af want daar begon de tolweg. Dan de N7 naar Briaire le Canal ons einddoel voor vandaag. We hadden de camping uitgezocht omdat Bep nog wat wilde wassen. We arriveerde om half drie en konden de camper neerzetten waar we wilden. Mooi plaatsje uitgezocht en Bep meteen aan de was en ik de stoelen buitengezet. Het weer was wel bewolkt met af en toe een zonnetje maar lekkere temperatuur.
Briaire is een plaats met ong 6000 inwoners. Het is vooral bekend om het aquaduct over de Loire, dat twee kanalen met elkaar verbind (Canal latérale de la Loire en het Canal Briaire) morgen gaan we er even kijken. Buiten thee gedronken en ik de fietsen er af gehaald en naar het stadje gefietst om brood voor morgen te halen. Nu is het mooi weer maar misschien regent het morgen! Dan ons eerste wijntje ook buiten gedronken maar Bep vond het te fris worden dus zijn we naar binnen gegaan. Hier op de camping zijn toch over het algemeen de campers dik in de meerderheid. Ook valt het op dat er hier veel Nederlanders zijn. Bep zorgt weer voor het eten en na de afwas ruim ik buiten de spullen op.

1. Diane Honingh:
    6 september 2017
    Mooie foto's. Volgens mij als je de D4 naar het zuiden afreist kom je in Vallon Pont d'Arc. En daar is het ook hartstikke lekker weer
    Dikke kus