Brighton

23 april 2017 - Brighton, Verenigd Koninkrijk

Zondag 23 april

Gisteravond TV gekeken maar op zaterdagavond is er weinig aan.
Ook gisteravond zaten wij om 11 uur al weer te knikkebollen en zijn naar bed gegaan.
Het resultaat was dat we vanmorgen weer vroeg wakker waren.
Bep ging douchen dus ben ik ook maar gegaan!
Dan het watergebeuren bijvullen en aftappen en camper verder rijklaar maken en om 9.05 vertrokken uit Canterbury. Het was 10 gr en bewolkt en weinig wind.
Op deze zondag was het rustig in Canterbury en waren er zo doorheen.
Dan de A28 naar Ashford, een mooie maar wel wat smalle weg door een mooi landschap met veel landbouw en schapen. Dan naar Rye waar we via de A2070 op de A 259 komen.
We zouden in Rye stoppen om koffie te drinken en even door het stadje te lopen.
Veel parkeerplaatsen maar camperonvriendelijk. De parkeerplaatsen zijn voor auto's tot 2 meter want er hangt een ijzeren balk waar je onderdoor moet.
Dus doorgereden en een parkeerplaats opgezocht die er ook niet veel zijn!
Daar koffie gedronken en weer verder naar Hastings waar ook geen campervriendelijke parkeerplaatsen zijn. Hier is in september1066 Willem de Veroveraar geland en in december 1066 tot Koning van Engeland gekroond. Hij richtte grote verwoestingen aan en bouwde vele kastelen.
We rijden over de boulevard langs de zee. Even daar voorbij slaan we af naar Eastbourne, een mooie golvende weg langs de kust met ook veel landbouw en koolzaad.
We rijden op Lewes aan en daar zouden we overnachten. Een leuk oud stadje, maar.... er was op de parkeerplaats waar de campers zouden moeten staan een kofferbak markt. Dus de parkeerplaats vol! Onderweg ook al twee kofferbakmarkten gezien en druk!
Dan de boeken er bij gehaald en een camping in Brighton uitgezocht. Brighton is een van de bekendste en grootste badplaats van het Verenigd Koninktijk en bevinden zich nog veel oude Victoriaanse gebouwen en heeft ook een pier vergelijkbaar met Scheveningen.
Daar heen gereden en ons om 13.00 aangemeld bij de receptie. We konden zelf een plaats uitzoeken op deze ruime camping. Maar wel zo dat de zijkant van de camper precies naast het paaltje moest staan. Bep even doorgeven welk nummer we staan en ik de stroom er op en de camper recht gezet.
Dan is het tijd om te eten en als alles weer op zijn plaats ligt dan gaan wij een rondje de grote camping over. We lopen de poort uit en lopen naar de eerste huizen van Brighton, naar het centrum is denken wij we te ver. Ook een Coop supermarkt waar we binnen gaan en nog wat rondneuzen en wat meenemen. Bep vindt het ver zat maar ik loop nog een stukje verder naar de Boulevard met zicht op de zee en de pier met kermisattracties. Bep is al teruggelopen en als ik terugkom heeft ze de radio (via de schotel) weer aangezet maar doet niets. Voordat we weg gingen deed alles het prima, vreemd. Dan nog alle menu's geprobeerd en diverse knopjes ingedrukt maar geen beeld. Nou ja, Studio Sport hoef ik toch niet te kijken want Feyenoord heeft gewonnen en Ajax verloren en de kampioen bekend. Maar BZV en familie Kruys kijken we altijd en zal niet gaan vanavond. We drinken de thee buiten, maar wel een vest aan want de wind is fris. Het wijntje binnen en als Bep gaat koken probeer ik het nogmaals maar geen succes. Na het eten kijken we nog een stuk van BZV op de Ipad maar beeld blijft steeds staan dus dan maar afwassen.
Dat wordt vanavond een spelletje doen, het is niet anders.

1. Diane Honingh:
    23 april 2017
    Nou... ik zal dan nog niks verraden over BZV. Was wel weer mooie aflevering!
    En inderdaad... de kampioen is wel bekend! Finus blij, heeft ie 18 jaar op moeten wachten. Ach, volgend jaar is Ajax wel weer aan de beurt.
    Fijne avond!! Kus
  2. Tante Co:
    23 april 2017
    Dag Bert en Bep.
    Jammer dat je geen stroom hebt. Bert wat zal je lekker slapen nu Feijenoord kampioen is geworden. Went het links rijden al ?
    Vond het eng dat je als eerste van de boot af moest met de auto
    en dan links rijden! Maar gelukkig ging het goed.
    groeten: tante Co