Chichester

24 april 2017 - Chichester, Verenigd Koninkrijk

Maandag 24 april

Gisteravond dus geen sport maar het was toch al geen beste week voor mijn favorieten.
Bayern en Barcelona er uit en nu gisteren ook Ajax verloren.
Dus werd het een avondje Scrabbelen. Daar rustte ook al geen zegen op want ik verloor twee keer!
Vanmorgen toch al weer vroeg wakker en toch even de kachel aangezet om de kou uit de camper te halen.
Ook vandaag mooi weer de zon scheen en het was niet echt koud buiten.
Eerst nog gebeld naar Cannenburg over dat mijn Data base leeg is en hoe ik dat moet herstellen.
Een mail gekregen over hoe ik dat kon doen. Geprobeerd maar er gebeurd weinig.
Eerst nog koffie gedronken en dan om 10.10 vertrokken. Het was 18 gr!! De A27 weer opgezocht en naar Arundel gereden. Daar staat een prachtig kasteel en ook dit was een kasteel van Willem de Veroveraar zoals hij er vele liet bouwen om zijn verworven Rijk veilig te stellen. Maar..... het is op maandag gesloten dus maar omheen gelopen en naar een kerkje waar ook de kapel van het kasteel aan vast zit. Daar kon je een blik naar binnen werpen en zien hoe het er uit ziet. Dan nog een stukje hoger waar een grote kathedraal staat, waar ook de graftombe van een Graaf van Norfolk is. Nu nog resideert in Arundel de 17e Graaf van Norfolk. We lopen door het aardige stadje en een brood gekocht. Dan weer terug naar de camper en de Tom Tom op Chichester ingesteld. De Tom Tom stuurde ons eerst wel door een erg smal straatje maar we kwamen er door!
Het was erg druk op de weg, ook vanmorgen. Het links rijden begin ik aan te wennen al is het met rotondes nog wel uitkijken, rechts heeft voorrang! Daar op de camping aangekomen ingeschreven en we konden een plaats uitzoeken. Het is een enorm park met heel veel vaste stacaravans en een aparte afdeling voor de rondreizende mensen. We stonden op een groot veld en hebben de camper daar neergezet. Dan de boel aansluiten en eerst eten. Er rijdt hier geen bus naar de stad, je kunt ook met de taxi volgens de receptioniste die wij niet bepaald representatief en klantvriendelijk vonden. Wij besluiten om nogmaals aan de slag te gaan met het ontvangst van de TV . Cannenburg weer gebeld en die stuurde nogmaals een mail over hoe het te installeren maar hier internet slecht en kon het niet downloaden. Dus er maar mee opgehouden. Ik loop nog een rondje en kom bij het restaurant uit waar ook WiFi is maar ook zo langzaam dat ik er weinig aan heb.
Loop weer terug (2km) en dan drinken we thee. Als het helemaal niet lukt hebben we ook nog een paar films bij ons. De vijf zit al lang weer in de klok en nemen een wijntje. Het is al laat als we gaan eten en na de afwas ga ik dit even regelen.

1. Diane Honingh:
    25 april 2017
    Benieuwd of het inmiddels gelukt is!!