Bude

1 mei 2017 - Bude, Verenigd Koninkrijk

Maandag 1 mei

Gisteravond naar de fam. Kruys gekeken en daarna de schotel laten zakken want er kwam een behoorlijke wind opzetten. De rest van de avond lezend doorgebracht.
Vannacht regen en hele harde windstoten. We staan wel een beetje beschut maar als zo'n windvlaag komt dan staat de camper te schudden!
Vanmorgen nog niet veel anders, veel wind en buien.
Na ontbijt de camper rijklaar maken en om 9.10 vertrokken uit St Buryan. Eerst weer over een smalle weg met hoge heggen zodat je geen overzicht hebt. Via passeerplaatsen kun je dan het tegemoetkomend verkeer laten passeren. Dan komen we bij Penzance op de A30 en rijden richting Newquay en nemen de A39 naar Bude. Even daarvoor koffie gedronken op een parkeerplaats. Nog steeds harde wind en buien. De Tom Tom wil ons steeds links af hebben maar wij wachten tot er een bord Tintagel komt. Er komt opeens mist en wij missen de afslag. Even verder draaien we en slaan af naar Tintagel. Ook deze weg is af en toe één baans met passeerstroken. Om 11.30 arriveren we in Tintagel en parkeren de camper op één van de diverse parkeerplaatsen. Het regent nog steeds en we wachten even af en als het dan bijna droog dan trekken wij de regenjas aan en gaan dan richting Arthur's Castle. We kopen een kaartje en gaan richting Castle. Als we daar zijn ziet Bep de beklimming die we moeten maken en ook het weer (regen) in ogenschouw genomen besluit ze terug te keren naar de camper. Ik ga dan omhoog om de ruïne van het kasteel te beklimmen waar ooit volgens de legende Koning Arthur geleefd zou hebben. Koning Arthur leefde in de 6e eeuw en trouwde met Guinevere en kreeg als huwelijksgeschenk een ronde tafel die hij als basis van zijn machtscentrum beschouwde. Niemand aan het hoofd dus iedereen gelijk! Deze tafel zou dus in the Great Hall in Winchester staan maar deze is uit de 14e eeuw, dus een replica! Ik bekijk het boven en zie vanaf de rotsen het beuken van de golven op de rotskust. Hier was ook een haven waar ze spullen vanuit de boten mee naar boven  brachten voor het levensonderhoud. Ook een waterput en een tunnel waar de levensmiddelen bewaard in bleven. Het was zowaar droog toen ik naar beneden liep en over de brug naar het andere gedeelte van de ruïne. Daar kon je ook nog naar een grote kerk, die ook in het buitengebied staat, lopen maar ik vond het best zo en ben terug gegaan naar de camper waar Bep aan het lezen was. Dan eerst daar gegeten en weer op weg. Wederom over een weggetje met hoge heggen en passeerplaatsen. We kwamen weer op de A39 en reden op Bude aan. Daar eerst naar de Lidl gegaan om boodschappen te doen en dan naar de camping die 3 km verder is.
Waren daar om 15.45, ingeschreven en een plaats toegewezen gekregen. Camper neergezet en dan thee gezet. Het is een mooie camping met ruime plaatsen zoals hier in Engeland heel veel is.
Ook krijgen we telefoon van kleindochter Frederike die met broer Boris en Pa en Ma in Schotland zijn om te wandelen. Hebben daar prachtig weer voor Schotse begrippen, droog en overdag 15à 17 graden! Zitten wij in het subtropische gedeelte van Engeland met regen en wind!
Maar ook hier begint de zon door te komen als we aan de thee zitten. Ook het wijntje smaakt goed en als het morgen mooi weer is blijven we hier een dag extra om zo alles weer op orde te brengen.
Bep gaat weer eten maken en als m'n neus het goed heeft zal het ook weer goed smaken.
De lucht trekt helemaal schoon en dat ziet er goed uit.

1. Diane Honingh:
    2 mei 2017
    In Engeland dus ook een Lidl!!
  2. Diane Honingh:
    2 mei 2017
    En wat een prachtige lucht op die laatste foto