Bude

2 mei 2017 - Bude, Verenigd Koninkrijk

Dinsdag 2 mei

Gisteravond eerst TV gekeken maar de programma's zijn al een uur eerder afgelopen dus blijft er nog tijd over om een spelletje te doen. Weer scrabbel en Bep won de eerste dus om bij te blijven wilde ik nog een spelletje dat ik won dus stand 5-4 voor Bep.
Vanmorgen schoof ik het luik open en een strak blauwe lucht en dat kunnen we hebben want er was een werkochtend ingepland.
Vandaag, 2 mei, ook altijd een speciale dag want dan is het al weer 7 jaar geleden dat mijn moeder is overleden, wat gaat de tijd snel! Toen zaten we op Sicilië en moesten daarvandaan naar huis.
Na het ochtendgebeuren de was in een wasmachine gedaan en Bep nog wat met de hand gewassen. Lijnen gemaakt en het wasrekje geplaatst zodat alle was er op kon.
Vandaag een prachtige dag, maar er moest wel eerst gewerkt worden! Ook moest er gestofzuigd worden!
Nadat de was hing en de camper weer gekuist was, koffie gezet en dat buiten op ons terras opgedronken. Bep nog wat breien en ik een verkenningsronde over deze grote camping.
Die overigens prachtig is, ruime plaatsen en het gras weer met een nagelschaartje geknipt en ook het sanitaire gebouw ziet er keurig uit. Nog wat informatie ingewonnen bij de receptie en dan ook in de zon gaan zitten.
Na het eten de wandelschoenen aan en naar Bude gelopen dat ong. 4 km is. Het valt me op dat de meeste huizen hier in Engeland een naam hebben. Bep was nog wat wasdoekjes vergeten en die in de supermarkt gekocht. Dan door Bude gelopen dat aardig veel winkels heeft, een niet onaardig stadje. Om 15.35 zouden we de bus terug nemen naar de camping. Heen waren we vanaf de heuvel gekomen en zouden terug dus moeten klimmen.
Maar door wegwerkzaamheden kwam de bus niet en hebben we een taxi terug genomen.
Bep thee gezet en lekker in de zon gaan zitten. Als er een wolk zou komen zou ik gaan douchen (ook ingepland vandaag!) dus toen er een wolk kwam, alles had ik al klaargezet, en was net achter de camper toen ik aan de praat raakte met een Engelsman die net was aangekomen en met een verkenningsronde bezig was. Ja, in het Maandag 1 mei

Gisteravond naar de fam. Kruys gekeken en daarna de schotel laten zakken want er kwam een behoorlijke wind opzetten. De rest van de avond lezend doorgebracht.
Vannacht regen en hele harde windstoten. We staan wel een beetje beschut maar als zo'n windvlaag komt dan staat de camper te schudden!
Vanmorgen nog niet veel anders, veel wind en buien.
Na ontbijt de camper rijklaar maken en om 9.10 vertrokken uit St Buryan. Eerst weer over een smalle weg met hoge heggen zodat je geen overzicht hebt. Via passeerplaatsen kun je dan het tegemoetkomend verkeer laten passeren. Dan komen we bij Penzance op de A30 en rijden richting Newquay en nemen de A39 naar Bude. Even daarvoor koffie gedronken op een parkeerplaats. Nog steeds harde wind en buien. De Tom Tom wil ons steeds links af hebben maar wij wachten tot er een bord Tintagel komt. Er komt opeens mist en wij missen de afslag. Even verder draaien we en slaan af naar Tintagel. Ook deze weg is af en toe één baans met passeerstroken. Om 11.30 arriveren we in Tintagel en parkeren de camper op één van de diverse parkeerplaatsen. Het regent nog steeds en we wachten even af en als het dan bijna droog dan trekken wij de regenjas aan en gaan dan richting Arthur's Castle. We kopen een kaartje en gaan richting Castle. Als we daar zijn ziet Bep de beklimming die we moeten maken en ook het weer (regen) in ogenschouw genomen besluit ze terug te keren naar de camper. Ik ga dan omhoog om de ruïne van het kasteel te beklimmen waar ooit volgens de legende Koning Arthur geleefd zou hebben. Koning Arthur leefde in de 6e eeuw en trouwde met Guinevere en kreeg als huwelijksgeschenk een ronde tafel die hij als basis van zijn machtscentrum beschouwde. Niemand aan het hoofd dus iedereen gelijk! Deze tafel zou dus in the Great Hall in Winchester staan maar deze is uit de 14e eeuw, dus een replica! Ik bekijk het boven en zie vanaf de rotsen het beuken van de golven op de rotskust. Hier was ook een haven waar ze spullen vanuit de boten mee naar boven  brachten voor het levensonderhoud. Ook een waterput en een tunnel waar de levensmiddelen bewaard in bleven. Het was zowaar droog toen ik naar beneden liep en over de brug naar het andere gedeelte van de ruïne. Daar kon je ook nog naar een grote kerk, die ook in het buitengebied staat, lopen maar ik vond het best zo en ben terug gegaan naar de camper waar Bep aan het lezen was. Dan eerst daar gegeten en weer op weg. Wederom over een weggetje met hoge heggen en passeerplaatsen. We kwamen weer op de A39 en reden op Bude aan. Daar eerst naar de Lidl gegaan om boodschappen te doen en dan naar de camping die 3 km verder is.
Waren daar om 15.45, ingeschreven en een plaats toegewezen gekregen. Camper neergezet en dan thee gezet. Het is een mooie camping met ruime plaatsen zoals hier in Engeland heel veel is.
Ook krijgen we telefoon van kleindochter Frederike die met broer Boris en Pa en Ma in Schotland zijn om te wandelen. Hebben daar prachtig weer voor Schotse begrippen, droog en overdag 15à 17 graden! Zitten wij in het subtropische gedeelte van Engeland met regen en wind!
Maar ook hier begint de zon door te komen als we aan de thee zitten. Ook het wijntje smaakt goed en als het morgen mooi weer is blijven we hier een dag extra om zo alles weer op orde te brengen.
Bep gaat weer eten maken en als m'n neus het goed heeft zal het ook weer goed smaken.
De lucht trekt helemaal schoon en dat ziet er goed uit. Engels kan ik me aardig redden en zo was het dat er diverse wolken gepasseerd waren toen ik me ging douchen! Ook de 5 in de klok was al lang gepasseerd toen ik terug kwam. Bep had alles al klaargezet op ons terras en hebben nog lekker in het zonnetje gezeten. Bep gaat met het eten bezig en ik ruim ons terras op.
We eten weer laat, dus even opschieten want hier begint de Champions League om 19.45!
Vandaag dus een heerlijke dag!

1. Diane Honingh:
    3 mei 2017
    Wat een prachtige foto's! Er is alleen iets mis met de tekst van 2 mei. Die van 1 mei loopt er ineens tussendoor!! Aan het eind gaat het wel weer verder maar heb het idee dat er een stukje mist!
    Wat heerlijk hè als het weer zo prachtig is, scheelt stukken. Gistermiddag werd het hier ook ineens prachtig. Maar toen we naar bed gingen regende het alweer. Heeft het vannacht ook volgehouden (buien) en nu is het droog maar grijs.
    Ik ben vandaag lekker vrij. Morgen werken en vrijdag ook vrij (is in onze CAO een feestdag, jippie!!)
    Fijne dag vandaag en goede reis als jullie weer verder gaan! Kus
  2. Rene Ouderling:
    3 mei 2017
    Hier nog even het weerbericht uit Balkonia; "Het weer is om te janken", dat doe ik dan ook maar. Gelukkig begint het weer er, daar aan de andere kant van de plas, wat beter uit te zien. Hopelijk komt het deze kant op.
    Leuke foto's van het plaatsje bude.
    PS: Bep een keer "cheese" roepen als er een foto genomen wordt. ;-)
  3. Diane Honingh:
    3 mei 2017
    Hee René, dat weerbericht is hier in Trousers in Waterland ook van toepassing. Maar: het weekend wordt beter (zeggen ze) en dan is het in Balkonia al snel zomers. Hier in de polder moeten we hopen op weinig wind, anders blijft de winterjas nodig!
    O en ma, je broertje heeft gelijk: iets vrolijker kijken op de foto's ( volgens mij heb je nu precies iets in je mond....), anders gaan we nog denken dat het een straf is zo lang op reis.