Canterbury

21 april 2017 - Canterbury, Verenigd Koninkrijk

Vrijdag 21 april

Gisteravond dus Schalke- Ajax gekeken en me zitten te verbijten over het spel van Ajax.
Verlenging met 10 tegen 11, ik dacht een verloren zaak en vooral toen het 3-0 werd. Maar er kwam een stukje Feyenoord mentaliteit en waarachtig maakte ze nog twee doelpunten en gaan door naar de halve finale.
Bep had intussen een halve sok afgebreid dus schoot dat ook weer op.
Vanmorgen geen drukte, rustig ontbeten en om 9 uur naar de Super U gereden om te tanken.
Toen weer terug naar de camperplaats en daar eerst koffie gedronken.
Om 10 uur rijden we daar vandaan naar de Ferry in Duinkerke. Eerst pascontrole en het papier gecontroleerd van de betaling voor de overtocht. Volgende, pascontrole aan de Franse kant.
Stukje verder rijden en controle door de franse douane. Een man met geweer komt in de camper en doorzoek het op verstekelingen, aardige man, in voor een grapje! Dan de volgende controle, de pascontrole voor de Engelse douane. Ook daar komen we door heen maar er is nog een controle even verder op.
Moet ook in de camper kijken en kijkt alles na, ook onder de banken en in de kastjes. Ook onder het matras en daar is Bep niet zo blij mee want moet het bed weer opnieuw opschudden!
Maar het hoort allemaal in deze wereld waarin wij leven en dan ben je verzekerd dat het voor 95% veilig is.
Opstellen in de rij en om 11.30 gingen wij de boot op (niet in!). Moesten een dek omhoog en stonden bijna vooraan.
Spullen mee en naar boven gelopen en in het restaurant gaan zitten. De boot vertrok om 12.03, dus mooi op tijd. Het was helaas niet helder, heiig en bewolkt. Ik nog een paar keer rondgelopen en wat foto's gemaakt. Ook wat lezen waar daar was ik nog niet aan toe gekomen.
Om 13.45 (Engelse tijd) zagen we de krijtrotsen bij Dover en om 14.15 reden wij de boot af. Als eerste! Ja en dan meteen links rijden en als je iemand voor je hebt rij je in de stroom mee maar dat was dus niet het geval. Meteen een drukke rotonde (linksom!) en ja de eerste afslag gemist en hadden de tweede genomen, dus de verkeerde weg. Even verderop afgeslagen en daar gekeerd en op de goede weg naar Canterbury gekomen. Het is wel even vreemd links rijden maar het went en ook de vijf rotondes gingen ons goed af. Om 14.40 arriveerde we op de camping in Canterbury.
Bij de receptie hele aardige mensen en na de administratieve handelingen waren afgewerkt reed een medewerker voor op de fiets om ons een plaats toe te delen. We konden er een paar uitzoeken en vonden een mooie plek in dit "park", want zo kan je de camping wel omschrijven, zo verzorgd er uit zien! Stroom er op en ik nog naar de receptie want moest nog vragen of ze gas hebben. Had al heel veel informatie van onze buurvrouw Liz gevraagd en gekregen omdat zij uit Engeland komt. Vandaar ik een verloopstuk had vanaf de engelse gasfles naar onze drukregelaar.
Daar dus een gasfles gekocht (wat is internet toch heerlijk om het een en ander te regelen) en die aangesloten. We zijn een hele tijd in Engeland en aangezien de temperaturen wat milder zijn dan in zuid Europa zullen we de kachel meer gebruiken en zal onze voorraad gas niet voldoende zijn en we hebben alle twee een hekel aan kou! We maken nog een wandeling over deze prachtige camping en ook een stukje door een bos dat aan de camping grenst.
Ja en dan zitten met met een jet lag want de klok staat een uur terug en daarom besluiten we om vandaag maar 16.35 aan te houden voor de 5 in de klok!
Bep maakt weer wat lekkers voor het eten en als dat op is wast zij af en gooi ik de vuilnis weg.
Het blijft bewolkt vandaag maar diverse Engelsen lopen hier al in korte broek, ik wacht nog even!
Vandaag slechts 48 km gereden maar bijna ook zoveel gevaren.

1. Rene Ouderling:
    22 april 2017
    Jammer van het weer, maar dat mag de pret niet drukken. Ziet er allemaal goed uit op de foto's.
  2. Dirk Molenaar:
    22 april 2017
    Zo de overkant bereikt weinig wind gelukkig met al dat zoute water slecht voor de lak
    Veel plezier groetjes Dirk en hennie
  3. Diane Honingh:
    22 april 2017
    Jemig pa, nog geen korte broek. Je kleinzoon ook nog niet, dus... wie zal de eerste zijn?