Charlbury

8 mei 2017 - Charlbury, Verenigd Koninkrijk

Maandag 8 mei

Gisteren nog een tijdje met de Nederlandse buren gepraat. Komen uit Nunspeet en gaan al sinds 1985 naar Engeland. Hebben daar familie en dat is gekomen omdat die Oom zijn ouders Engelandvaarders waren en in 1940 naar Engeland waren gegaan. Die man had zich bij de stoottroepen aangemeld en zijn ook achter de frontlinie meegegaan om Nederland te bevrijden.
Maar had daar een Engels meisje ontmoet en is daar blijven hangen. Mooi verhaal in deze tijd!Vanmorgen grijze lucht en eerst de kachel aan voordat we uit bed stapte. De buurman had zijn camper verplaatst naar het einde van het parkeerterrein en ik wist waarom. Het werd erg druk en we dreigde ingebouwd te worden. Eerst even de ochtendrituelen en dan ook de camper aan het einde van het parkeerterrein neergezet. De buren gingen om 9 uur weg en eerst nog even afscheid genomen van elkaar. Wij om half tien nog het stadje ingelopen. Er zou markt zijn en die was er ook wel maar kleinschalig. De zon brak door maar er was een koude noorder wind! Ik had op de kaart gezien dat er ook een overblijfsel van een Romein theater is. Wij daar heen gelopen maar konden er niet goed bij omdat we een drukke weg moesten oversteken en er alleen maar bomen stonden.
Dus terug en via een supermarkt terug naar de camper. Eerst nog koffie gedronken en om 10.55 vertrokken we uit Cirencester.
Temperatuur gaf 12 gr aan! Over de A429 naar Northleach. Onderweg wel 3 aangereden herten gezien langs de kant van de weg. Hier liggen toch veel dode beesten langs de kant van de weg!
Misschien omdat de meeste wegen niet verlicht zijn! Dan de A40 richting Oxford. Halverwege afgeslagen naar Charlbury, ons einddoel deze dag. Een prachtig landschap waar we doorheen rijden. Om 12.00 uur komen we op de boerencamping, Cotswold Vieuw aan. Ingeschreven en de camper op zijn plaats gezet. Eerst een kleine verkenningsronde en Bep heeft de tafel gedekt om te gaan eten. Hiervandaan zouden we met de trein naar Oxford gaan, maar de camping ligt nogal een stukje van het station af. De camping ligt bovenop een heuvel en dus heen naar het station is niet zo erg maar aan het einde van de dag moet je weer een stuk omhoog en dat moeten we nog overwegen. Na het eten Bep de was bij elkaar gezocht en in een wasmachine gestopt die hier voorhanden is. Ik het rekje neergezet en een lijntje gespannen zodat de was na ruim drie kwartier aan de lijn hing. Ik nog een uitgebreide verkenningsronde gemaakt en even naar de receptie gegaan voor verdere informatie. Je kunt hier over de weilanden van de boerderij gaan wandelen en dat is 56 acres groot. Ik even opgezocht hoe groot dat wel niet is maar een acre is ong 0,4 HA groot. In 1086 is vastgesteld dat een acre zo groot is als je in één dag omploegen kan!
Het is een grote camping met grote plaatsen zoals op de meeste campings hier in Engeland.
Je kan dan ook nog kiezen of je op harde ondergrond  (grind, beton) wil staan of op gras. Ook hier ziet het er keurig uit.
Na de thee maken Bep en ik ook nog een grote ronde en zien zowaar een Nederlandse caravan.
We zijn nog niet zoveel Nederlanders tegengekomen. Na ons dagelijks wijntje voor het eten, Bep weer een maaltijd op de tafel gezet. De schotel moest wel even zoeken maar toch de satelliet gevonden zodat Bep haar serie kan volgen. Gisteravond geen kachel aan gehad maar nu moest hij voor het eten aan want er staat een koude wind hier boven op de heuvel.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Diane Honingh:
    8 mei 2017
    Het ziet er weer prachtig uit! Was hangt er netjes bij mam!

Enne... hoe ga je nu naar Oxford morgen? Kus