Cirencester

7 mei 2017 - Cirencester, Verenigd Koninkrijk

Zondag 7 mei

Gisteravond dus geen TV en twee spellen scrabbel gedaan en ik gewonnen dus 5-6 voor mij!
Het was nog vroeg dus nog een DVD in de TV gestopt en een film gekeken. Zodoende werd het toch nog laat voordat we in bed lagen.
Vanmorgen grijze lucht maar geen wind. Ontbeten en daarna nog wat werkzaamheden rond de camper gedaan en om 9.30 vertrokken uit Bath. Onze juffrouw van de TomTom wilde ons nogmaals Bath laten zien want we reden dwars door het centrum. Gelukkig was het zondag en niet zo druk maar toch goed uitkijken! Naar de A4, richting Chippenham. Dan de A 249 naar Cirencester door een mooi stukje Engeland. Ook kwamen we langs een stuk terrein waar oude vliegtuigen stonden! We kwamen  om 10.50 aan in Cirencester, op een parkeerplaats waar ook campers mogen parkeren en overnachten. Er stond zowaar nog een Nederlandse camper en ook een Hobby. Deze mensen stonden er al twee dagen en waren onderweg naar familie in Noord Wales. Onderweg nog heel weinig Nederlanders gezien!
Eerst koffie gedronken en daarna het stadje ingelopen. In 5 min liepen we naar het centrum van het stadje. Ook weer een prachtige kerk waar we naar binnen zijn gegaan (zondag!) Het oudste gedeelte is in het begin van de 12e eeuw gebouwd. In 1400 werd de toren gebouwd met het geld van rebellerende Earls van Kent en Salisbury. Deze tegenstanders werden door de inwoners op het marktplein terechtgesteld! Ook staat er een beker in de kerk die gemaakt is in 1535, voor Anna Boleyn die hem aan haar dochter Elisabeth gaf, de latere Koningin. Bij haar overlijden schonk ze hem aan haar lijfarts die hem weer schonk aan de kerk. Na het bezoek aan de kerk zijn we het mooie stadje doorgelopen met heel veel winkels die allemaal open zijn. Dus ook Bep kwam aan haar trekken! Het was prachtig weer en de terrassen waren goed bezet. Wij terug naar de camper en eerst gegeten. Dan de rugzak gepakt en naar het enorme park gegaan. Het park behoort aan de Abdij en is hartstikke groot. We zoeken een bank bij de vijver en Bep pakt haar boek en ik ga even in de administratie. Het is echt warm en als we niet uitkijken worden we nog Engels bruin!
Een tijd daar gezeten en Bep wilde nog een keer door het stadje heen. Dus de spullen opgepakt en eerst het park doorgelopen en dan nog een ronde door het stadje. De winkels waren nog open maar de meeste mensen waren in het park denk ik. Wij op de camper aan en Bep thee gezet.
Achter de camper schijnt de zon en daar gaan we zitten. Heb steeds het drama van Feyenoord bij gehouden via teletekst en zie dat ze met 3-0 verliezen. Ook het thuisfront waaronder Finus (Feyenoordfan) was al zenuwachtig voor de wedstrijd en zal daar volgende week nog meer last van hebben want de druk is groot! Volgende week de laatste wedstrijd en Ajax maakt nog steeds kans om landskampioen te worden! Het zou wat zijn, Feyenoord 33 wedstrijden aan kop en de laatste wedstrijd Ajax kampioen! Maar Ajax heeft er eerst nog een klussie tussendoor, Lyon uitschakelen as donderdag!
Als we aan ons wijntje toe zijn gaan we naar binnen want buiten wordt het frisser.
Bep zorgt weer voor het eten en ik kijk naar Studio Sport en zie Feyenoord verliezen en Ajax winnen, wordt volgende week spannend!
Bep wast af en ik maak een ronde met de vuilnis. Dan ik in de administratie en ons opmaken voor de familie Kruys.

1. Diane Honingh:
    7 mei 2017
    Moeten we gewoon een uur langer wachten op familie kruys. Bah!
    En inderdaad het voetbal was verrassend. Wie had dat nou verwacht?
    Enne... ik dacht dat ma voor stond met scrabble?
  2. Diane Honingh:
    7 mei 2017
    Trouwens ... die foto van ma op het bankje in het park deed me meteen denken aan 1 van de laatste scenes uit Notting Hill
  3. Anton van geemen:
    Hoi Bep en Bert
    Weer hele mooie foto,s bekeken van je trip ook een foto van oude vliegtuigen het vliegtuig dat ons naar Canada had gebracht Klm de Tilburg staat in een museum in Wroughton (in de buurt van Bristol) maar nu onder de kleuren van TWA Mensen heel veel lol op je reis toe gewenst Anton