Crespian

13 september 2017 - Crespian, Frankrijk

Woensdag 13 september

De laatste twee dagen niet zoveel tijd gehad voor het blog maar toch zijn jullie bijgebleven.
Gisteren besloten om vandaag weer verder te gaan. Het waren twee hele gezellige dagen zo met elkaar maar de plannen van Twan en Lisette zijn om naar het zuiden te gaan en wij gaan oostwaarts. We waren niet te vroeg op maar wel om half tien klaar om te vertrekken, het was nog maar 11graden! Afscheid genomen en elkaar bedankt voor de gezellige dagen zo met elkaar. Ik had even vluchtig een route uitgezet voor vandaag en die begon met de Georges de Dourbie. Eerst nog langs een camping, Les Rivages, waar we 33 jaar geleden met de kinderen hadden gestaan. Een smalle bochtige weg langs de rivier de Dourbie waar Bep niet zo blij van werd! Maar wel erg rustig en dit ging zo door tot Nant. We vervolgde de D999 en Bep kocht nog een brood in een klein dorpje. We kwamen op een iets bredere weg richting Le Vigan en op de Col de Bárrière (804m) gestopt om koffie te drinken. Ook nu nog maar 15 graden. Toen we weer beneden kwamen liep de temperatuur op en ook lieten we het woeste gebied achter ons en kwamen de druivenvelden in zicht. We passeerden en reden langs diverse riviertjes en ook de rivier de Herault gingen we over. De temperatuur bleef stijgen en passeerde de 20 graden! Ik stelde voor om niet te ver meer te rijden en van het mooie weer te genieten want het was stralend weer geworden. Bij Sauve zou een camperplaats zijn maar dat was niks en hebben we daar eerst gegeten. Ik het boek er bij en 17 km verder was een camping en daar naar toe gereden. We kwamen daar om half twee aan en het was 27 graden! We konden een plekje uitzoeken en daar de camper neergezet luifel uit stoelen neergezet en lekker in de schaduw lezen en schrijven. Ben nog even rond gelopen en het ziet er allemaal keurig uit, ook is er een zwembad met zwembroekcode! Ook is de bezetting goed, driekwart is vol! Dan drinken we thee en Bep zoekt mijn zwembroek voor Franse zwembaden en die hebben we bij ons! Mooi zwembad alleen het water is koud! Dus zijn het een paar rondjes en dan de shampoo mee en lekker douchen met water van een heerlijke temperatuur. De vijf is al even in de klok als wij het eerste wijntje nemen. Zoeken nog steeds de schaduw op want het is 32 graden! Maar als de zon achter de bomen gaat wordt het lekker. Om 7 uur gaat Bep naar binnen, waar alles open staat, en gaat weer wat lekkers op haar driepitter maken. We eten weer lekker en als Bep klaar is gaan  nog even buiten zitten. Ik wil vanavond even kijken hoe de enigste afvaardiging van Nederland het doet in de Europese competitie.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl