Crespian

14 september 2017 - Crespian, Frankrijk

Donderdag 14 september

Gisteravond dus voetballen gekeken en gezien dat Feyenoord er niet aan te pas kwam. Al na 90 seconden op achterstand en mochten blij zijn dat het maar 0-3 stond bij de rust. Manchester City nam na de rust gas terug maar speelde met Feyenoord. Het werd slechts 0-4 en ik zag af en toe het gezicht van Giovannie van Bronkhorst en had medelijden met hem. Maar het verschil zit hem ook dat Feyenoord voor 40 miljoen in het veld had staan en Manchester City 853 miljoen. Het gaat dan ook niet meer om het voetbal maar om de centen. Conclusie, het Nederlandse voetbal glijdt af naar een bedenkelijk niveau. Vanmorgen was het wat bewolkt en we hadden plannen om wat werkzaamheden te verrichten. Na de verplichtte ochtendhandelingen en ontbijt dus aan het werk. Bep wat wassen en ik binnen en buiten aan het "werk". Voor de koffie hing de was aan de lijn en ook de zon scheen volop. Na de koffie ik de wandelspullen aan getrokken. Bep had haar energie verbruikt met de was en ging niet mee. Gisteren bij de receptie al een kaartje van een wandeling gehaald en die dus gelopen. Om half twaalf op pad met wat drinken en proviand mee. De wandeling is 12 km en het gaat eerst naar het dorpje en dan wat omhoog. Mooie wandeling, niet te zwaar en een paar mooie uitzichten. Onderweg even gestopt om te foerageren en genoten van de omgeving die erg droog is. Er staan ook druivenstruiken en ik weet niet of ze al geplukt zijn maar er hingen hier en daar nog wat rozijnen aan de druivenstruiken! (Verdroogd!) Kwam weer uit in het dorpje en heb nog even naar het kerkje gekeken en hebben ook een gemeentehuis, een school en ook een feestzaal. En centraal heel veel brievenbussen voor de post! Om 14.20 was ik weer terug en Bep was net de droge was er aan het afhalen en weer in de camper aan het leggen. Ik douchen, niet zwemmen (te koud!) en daarna lekker onder de luifel genieten van het mooie weer. Er staat wel wind maar we zitten hier in een dal en hebben er geen last van. Na de thee moeten we wachten tot er weer een vijf in de klok komt voor het wijntje. Voor je het weet is de dag om! Er waren eerst wat wolken maar nu trekt de lucht schoon en is weer helemaal blauw! Bep gaat weer het eten verzorgen en ik ruim buiten de spullen op want morgen weer een stukje verder. Na het eten en de afwas nog even buiten gezeten al moet om 8 uur wel de vest aan.

1. Tante Co:
    14 september 2017
    Hallo Bert en Bep'
    Vandaag jullie kaart ontvangen uit Hautefort, dus nu is het goed gegaan! ( Bedankt )!
  2. Tante Co:
    14 september 2017
    Bert ook bedankt voor je mail,
    welterusten
  3. Diane Honingh:
    17 september 2017
    Loop een paar dagen achter met lezen, schaam me diep.

Dat van die druiven herken ik: twee weken geleden vroegen wij zins ook af wat daar van moet worden... alles is zó gort en gort droog.