Laugharne

13 mei 2017 - Laugharne, Verenigd Koninkrijk

Zaterdag 13 mei

Gisteravond nog een tijdje blijven regenen. Wij een TV avond en ook deze avond zaten wij met lucifertjes onder onze oogleden om ze open te houden! Dus op tijd naar bed!
Vannacht ook weer diverse buien geweest maar vanmorgen toen we opstonden was het droog!
Het sanitair was een beetje gebrekkig dus de sanitaire handelingen in de camper.
Nog even de handelingen verrichten voordat wij om 9.15 vertrekken uit Wenvoe.
Er is een supermarkt in Barry, een dorp verder, en daar eerst naar toe. Het was een grote Tesco en daar is van alles te koop. Maar in zo'n grote supermarkt moet je wel zoeken waar alles staat!
Om 10 uur. daar vertrokken en langs de kust gereden over de A4226. De juffrouw van de Tom Tom wilde ons steeds naar de M 4 sturen omdat dat sneller zou zijn. Maar wij wilde dat niet en kwamen zo in Port Talbet, een havenplaats met veel industrie. Toen dus wel op de M4 en op Swansea aan. Bij Swansea west afgeslagen en naar een camperplaats. Door dorpjes met aan beide zijden geparkeerden auto's en kwamen bij een Rugby club uit die een paar plaatsen van het parkeerterrein beschikbaar had gesteld aan campers. Maar het is zaterdag vandaag en ik denk dat de club moet spelen want alle parkeerplaatsen staan vol!
Dus teruggegaan en even aan de kant van de weg geparkeerd om de volgende lokatie op te zoeken. Wij over de kaart gebogen en tikte er een man op het raam. Vroeg waar wij vandaan kwamen en zijn dochter had bij de Shell in Amsterdam gewerkt en werkte nu in Den Haag. Verhalen over gekke Nederlanders  die op één januari met duizenden het water in gaan!
Hij had ook nog een tip, we moesten naar Laugharne gaan want dat was een mooi dorpje met een ruïne. Nog even gepraat en afscheid genomen van deze vriendelijke Welshman die alleen Engels sprak zei hij. Ook zijn verschillende mensen die we hebben gesproken tegen de Brexit die op handen is, ze blijven liever bij Europa. Wij hadden nog een camping op het oog en zijn daar heen gereden. Ook weer door smalle dorpjes met geparkeerde auto's waar je niet met z'n tweeën elkaar kunt passeren. Ook door een heeeeel smal staatje waar de spiegels 5cm ruimte hadden. Bij de camping aangekomen, bij een boerderij, was deze alleen bestemd voor leden! Goede raad was duur, dus de volgende camping opgezocht, die bij Laugharne. Ook hier weer een route binnendoor die prachtig was maar we wilden eigenlijk eten en er was geen geschikte parkeerplaats. Even voor Carmarthen was een grote supermarkt met een groot parkeerterrein en zijn daar op gestaan en daar gegeten. Dan nog een stukje over de A477 en afgeslagen naar Laugharne. Ook dit gaat door dorpjes met  geparkeerde auto's waar je met z'n tweeën net niet langs elkaar kunt!
We kwamen om 14.45 aan op de camping en de man had nog drie plaatsen!
Wij er één genomen op het gras en hem daar neergezet. Op de blokken, stroom er op en de stoelen naar buiten want het is prachtig weer, 18 gr. Ook deze camping is goed bezet en heeft  veel seizoenplaatsen en ook heel veel huisjes te huur. Mooie accommodatie en goede sanitaire voorzieningen. Er zitten ook verschillende mensen buiten maar je verstaat er geen bal van, ze spreken Welsh. De thee drinken we buiten maar als we aan een wijntje toe zijn betrekt de lucht en wordt het te fris om dat buiten op te drinken. Om zes uur begint het te spetteren en als Bep aan het eten begint gaat het goed regenen! Maar zolang het s'nachts en s'avonds regent vind ik het niet zo erg en we hadden er wel rekening mee gehouden dat het geen reis zou worden met veel zon en hete temperaturen. Na de afwas stopt het met regenen en gaat de TV op NOP1 om naar het songfestival te kijken. Hopend op een goede klassering!