Wenvoe

12 mei 2017 - Wenvoe, Verenigd Koninkrijk

Vrijdag 12 mei

Gisteravond na het eten Bep haar serie kijken en ik daarna Lyon- Ajax kijken. Er lijkt niets aan de hand, Ajax krijgt kansen en het wordt zelfs 0-1! Maar via een onterechte penalty en een mooi doelpunt staat het even voor de rust 2-1 voor Lyon! Na de rust ruikt Lyon zijn kans en komt opzetten en heeft Ajax niet zoveel meer in te brengen! Het wordt zelfs 3-1 en nog een rode kaart, maar met tien man houden ze stand en gaan naar de finale in Stockholm en gaan met Manchester United strijden om de beker! Daarna nog stukje Songfestival gekeken en ook gezien dat O3gene naar de finale gaat, zaterdag. Dus een mooie avond voor Nederland!
Vannacht bijna de hele nacht geregend. Vanmorgen af en toe wakker omdat er vrachtwagens van het terrein af reden. Om 8 uur regende het nog steeds een beetje en na ontbijt nog even naar de buren gelopen omdat daar een paar oude kraanwagens stonden. Daar nog wat foto's van gemaakt.  Maar het was niet koud, voor het eerst geen kachel aan toen we uit bed stapten.
Om half tien  vertrokken we uit Upton upon Severn. Het was druk op de weg! Via een binnenweg naar de  A449. Bij Malverne was een festival, er stonden honderden auto's geparkeerd op een weiland en ook veel campers. Er was zelfs een aparte oversteekplaats gemaakt voor voetgangers dat met stoplichten werd geregeld. Aan die andere kant stonden heel veel tenten waar van alles te doen was. Op een bord stond, packed with flowers, food, crofts and family fun, ik denk een soort Libelle zomerweek maar dan in de lente!
Over de A449 naar Ledbury en zouden binnendoor maar we volgden de Tom Tom juffrouw en kwamen op de M 50. We proberen zoveel mogelijk de snelwegen te vermijden maar soms kom je er niet onderuit! Via Ross on Wye kwamen we op de A40. We waren door een prachtig gebied gereden maar omdat het heiig was kwam het niet helemaal tot zijn recht! Even voor Monmouth reden we Wales in en werden de borden en plaatsnamen tweetalig.
Een parkeerplaats opgezocht en koffie gedronken. Er zijn niet zoveel parkeerplaatsen waar je rustig een kop koffie kunt drinken zoals in Frankrijk, wel wat parkeerstroken vlak langs de weg. Maar wij stonden bij een tankstation waar we rustig koffie konden drinken zonder geraas vlak langs je deur. Dan weer op pad naar Cardiff en even voorbij afgeslagen naar Wenvoe.
Dat was onze bestemming vandaag en kwamen om 12.10 aan op de boerencamping.
Inschrijven hoeft niet, je krijgt een enveloppe en daar moet je je naam en adres op schrijven en er geld in doen en in de bus gooien als je weg gaat.
Camper neergezet en eerst eten. Er gaat hier een bus vandaan naar Cardiff maar Bep had daar niet zo'n zin in en zijn we naar het dorpje gelopen. We moesten ook brood hebben en er was zowaar een klein supermarktje die ook brood verkocht. Ook een kerkje dat in 1699 herbouwd was. Dan op de terugweg naar een gigantisch tuincentrum waar op dat gebied alles te koop was. Ook prachtige bloemen maar wel wat duurder dan bij ons. Daarna weer terug naar de camper en zowaar buiten gezeten. Tegen de tijd dat we thee gaan drinken werd het frisser en viel er een spat regen. Dus binnen thee drinken en ook het wijntje binnen gedronken. Bep gaat om half zeven weer met het eten bezig. Als ze daar mee bezig is houdt het op met zachtjes regenen. De overbuurman is aan het BBQen en ook een Duitse buurman is buiten aan het koken! Ze zijn niet blij denk ik maar ik wel als ik mijn Bep achter het fornuis zie staan!

1. Diane Honingh:
    12 mei 2017
    Het was hier overdag echt vreselijk. Het heeft zó verschrikkelijk geregend. En vanaf een uur of 2/3 werd het ineens zonnig en absurd warm. Vanavond dus weer twee enorme buien en als je nu naar buiten kijkt is of ze een filter over het licht hebben geplaatst hebben, heel apart.

Ik heb vanmiddag mijn bril gehaald. Pffff... dat is wel even wennen. Hoop dat het goed komt op den duur!

Fijne avond, wij morgen vroeg op want Tom moet om 9.30 uur in Assendelft voetballen! Kus