Upton upon Severn

11 mei 2017 - Upton-upon-Severn, Verenigd Koninkrijk

Donderdag 11 mei

Gisteravond toch naar voetballen gekeken. Ik dacht dat het een bekeken zaak zou zijn maar Atletico Madrid stond na een kwartier met 2-0 voor en hadden nog maar één doelpunt nodig om gelijk te komen. Maar even voor de rust werd het 2-1 en toen was de wedstrijd eigelijk gespeeld. Het werd ook de eindstand dus de finale wordt Juventus tegen Real Madrid.
Daarna nog een spel scrabbel gedaan en Bep won en nu dus gelijk, dus wij zijn nog een tijdje weg van een finale!
Vanmorgen blauwe lucht en de zon! Na het ontbijt de camper rijklaar gemaakt en om 9.15 vertrokken. Eerst de drukke rondweg en dan de A44 naar Woodstock. We zouden daar naar het Blenheim Palace gaan maar het was in Woodstock druk en zagen de afslag over het hoofd. Anders heel veel rotondes maar nu niet en ook geen plaats om te keren dus doorgereden. Had het wel even willen zien omdat Winston Churchill daar geboren is. Het is gebouwd voor John Churchill, eerste Hertog van Malborough,  die in 1704 het Franse leger verslagen had bij Blindheim en door de Engelsen vervormd door Blenheim. We reden dus verder over de A44 naar Broadway. Onze overburen hadden ons getipt dat dit een mooi plaatsje was. Daar aangekomen eerst koffie gedronken en toen het dorpje ingelopen en het was een goede tip! Broadway is een dorp van ong 3000 inwoners en men noemt het "de parel van de Cotswold" Ook heeft het veel kunstenaars aangetrokken. Het is een alleraardigst dorpje met mooie huizen en winkeltjes. Bep nog sokkenwol gekocht en misschien breidt ze nu een paar sokken voor mij! Om 12.15 vertrokken we uit Broadway, binnendoor naar Tewkesbury. Mooie omgeving over een mooie weg.
Daar gaan we naar een grote supermarkt, Morrisson. Dus de voorraden weer aangevuld en verder naar Upton Upon Severn een plaatsje aan de rivier de Severn die uitkomt in de Bristol Channel die ook aan het getij onderhevig is. Het is een camperplaats en er staan nog twee campers. Eerst eten en als dat op is  ga ik eerst even op verkenning en als Bep de afwas klaar heeft gaan we het stadje in. Ook niet groot, ong 3000 inwoners, maar toch veel winkeltjes. Ook nog een kerktoren uit 1270 waarvan de kerk is verdwenen. Er staat verderop nog een kerk die niet zo interessant is. We lopen zo het stadje door en gaan terug naar de camper om een kop thee te drinken. Het is vandaag prachtig weer, de temperatuur is steeds boven de 20 graden! Maar wel een paar druppels regen gehad, maar te verwaarlozen. Als de thee op is maken we nog een rondje en komen bij de rivier uit waar twee bootjes liggen. Ik wil daar een foto van maken en moet de schuine steiger af omdat het water erg laag staat. Het ene bootje is van twee broers en ik maak een foto. Ze vragen of ik even binnen wil kijken en dan kijk je je ogen uit. Alles glimt en maak een foto van de motor, een twee cilinder Gardner. Ook de hut is erg klein maar daar zaten vroeger vader, moeder en 4 kinderen in, niet te geloven. Deze bootjes vaarden op de kanalen en vervoerden kolen, ijzer en chocolade uit Birmingham. Aardige mensen die trots zijn op hun bootje. Dan terug naar de camper en een fles witte wijn ontkurkt want de 5 was al weer gepasseerd! Het is nog steeds heerlijk weer als Bep het eten voor elkaar gaat maken. Het wordt wel drukker met vrachtwagens die hier voor de nacht gaan parkeren.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Huberdina Schouten:
    11 mei 2017
    Bij ons ook mooi weer vandaag, achter was het 25 graden, eindelijk weer eens buiten thee gedronken.Morgen met de caravan naar Heerhugowaard voor controle.
    De vouwwagen is nu definitief verkocht.
    Prachtige foto's weer, Engeland is erg mooi vind ik, maar Jan gaat er niet naar toe, te veel gedoe met een caravan en als ik zo lees dat er veel smalle wegen zijn met hoge heggen lijkt me dat niet prettig rijden.Jan zit boven Ajax te kijken en ik kijk het songfestival, de meiden waren erg goed.Ga wijntje inschenken, goede reis verder dikke kussen.
    Groet Huberdina.
  2. Diane Honingh:
    11 mei 2017
    We... gaan... naar ... Stockholm toe!!!

Zó jammer dat kaartjes veel te duur waren! Want wat een mooie finale:'tegen United!! Maar... ik heb Tom beloofd dat àls ze de finale winnen we naar het Museumplein gaan! Slaap lekker straks, kus
  3. Anton van geemen:
    12 mei 2017
    Hoi Bep & Bert
    Man wat maak jij toch mooie foto,s het lijkt wel of je naar foto,s zit kijken van National Geographics en pracht bootjes en een pracht van een motor ligt daar in dat ziet er allemaal keurig uit verders heel veel plazier en zon schijn toe gewenst Anton