Laugharne

14 mei 2017 - Laugharne, Verenigd Koninkrijk

Zondag 14 mei.

Gisteravond dus naar het songfestival kijken en tussendoor nog wat anders gekeken want het is wel wat langdradig!
Wel naar de uitslag gekeken en het werd best spannend want bij de jury uitslag waren de meisjes van Og3ne 5e geworden maar toen de publiek jury hun oordeel hadden gegeven werden ze uiteindelijk 11e. Wel teleurstellend gezien de verwachtingen.
We hadden gisteren gezegd dat als het mooi weer zou zijn wij nog een dag langer zouden blijven.
Toen we het luik boven ons bed openschoven een strak blauwe lucht! Dus vandaag blijven we hier.
Vanmorgen veel watts app over en weer van de kinderen want vandaag is het moederdag! En Tineke belde "even" en had goede berichten over haar werk en haar nieuwe boek!
Werd door de kinderen wel tegen mij verteld dat het moederdag was, dus heb ik vanmorgen afgewassen!
Daarna de stoelen buiten gezet en buiten gezeten. Ook de koffie met wat lekkers buiten gedronken! Ook nog een wijntje voor het eten genomen vanwege moederdag!
Na het eten zijn we naar het dorpje gelopen, ong. 10 min lopen.
Daar staat een ruïne dat als kasteel in begin 1100 gebouwd is door de Normandiërs. In 1189 in de strijd in brand geraakt en weer in 1215 is opgebouwd door de Normandiërs. In 1584 werd het kasteel door Koningin Elisabeth aan Sir John Perrat gegeven, een bastaardzoon van Hendrik VIII.
In 1644 werd het kasteel belegerd en erg beschadigd door kanonvuur. Daarna niet meer opgebouwd en wel er omheen opgeruimd en de tuinen onderhouden Dylan Thomas ( ik ken hem niet!) heeft hier gewoond en heeft hier enkele boeken geschreven. Hij ligt hier ook begraven op het enorme kerkhof.
Wij zijn de ruïne wezen bezichtigen en er staat nog heel wat overeind en je kunt zelfs nog een toren beklimmen. Dat heb ik dus gedaan en een paar mooie foto's kunnen maken. We hebben nog wat door de tuinen gelopen en zijn toen naar het riviertje de Tâf gelopen waar het kasteel aan lag.
Het is eb en diverse bootjes liggen op het droge. Er is niet zoveel te doen in het dorpje, wel een paar terrassen die aardig bezet zijn. Ook een paar winkeltjes waar we nog een mooie tegel kopen.
Dan lopen we naar het boothuis van Dylan Thomas ( hij was best bekend denk ik want hij wordt hier wel vereerd!) Niet zoveel om het lijf en zijn toen weer richting de camping gelopen. Heen 10 min en terug 20 min, de berg op! De stoelen stonden nog buiten dus nog even van de zon genoten.
Er kwam meer bewolking en als de zon dan achter de wolken was werd het fris. Dus naar binnen waar de deur en dakluik open moest want het was bijna 30 graden binnen!
Toen we aan ons wijntje zaten belde Diane "even". Vanmiddag via de watts app op de hoogte gehouden over de ontwikkelingen van Feyenoord en Ajax. Na 47 sec. was al duidelijk dat Feyenoord het vandaag niet uit handen zou geven. Dirk Kuyt zorgde er persoonlijk voor om met een hattrick het kampioenschap veilig te stellen. En als je het er een van Feyenoord gunt is het Dirk wel, Katwijker, harde werker en met vissersbloed! Al ben ik dan een Ajax man!
Ajax deed ook zijn plicht en als die nu op 24 mei de beker pakt is het helemaal een feest!
Ik keek Studio Sport (hier om 6 uur!) terwijl de moeder van mijn kinderen weer wat lekkers aan het koken was. Na het eten even de vuilnis weggooien en toen ik terug kwam was zoon Kees "even" aan de telefoon om met zijn moeder te praten! Hier op de camping wordt het stil, er zijn heel veel caravans en met mensen die hier het weekend zijn en nu dus naar huis zijn. Wel nog een paar oudere gepensioneerden die hier het hele seizoen staan.