Lourmarin

18 september 2017 - Lourmarin, Frankrijk

Maandag 18 september

Gisteravond dus Studio Sport gekeken en weer niet blij van Ajax werd, en dat Feyenoord verloor was wel lekker maar had toch zeker een puntje verdiend tegen PSV, en dan met tien man! Ook        " Heel Holland bakt" is een leuk programma en dan nog de finale van de postcodeloterij. Winston kwam helaas niet in Uitdam met 623000 euro, misschien de volgende keer!
Vannacht wat kleine buitjes en ook vanmorgen toen we opstonden was er een druilerig regentje.
Brood halen in het dorp maar de bakker was dicht en kon gelukkig wel brood halen bij de Tabac!
Na eten camper weer reisklaar maken en nog het vuile water lossen. De dienstdoende politieagent was net op tijd om het geld te innen voor een nacht hier te staan. Er waren al diverse campers vertrokken zonder te betalen! Nog even onze zwager Twan gefeliciteerd met zijn 67e verjaardag en toen om 9.40 vertrokken. Eerst naar Beaucaire en dan over de D99 richting Cavaillon. Bij Tarascon over de Rhone en dan naar een Intermarché om boodschappen te halen en te tanken.
Dan een keer over het Canal EDF en over het Canal de Marseille en bij Pont de Cadenet over de Durance. Dan is het nog een klein stukje naar Lourmarin waar ons einddoel is vandaag.
We zouden onderweg koffie drinken maar er was geen behoorlijke parkeerplaats dus zouden we op de camping koffie drinken. We kwamen om 11.45 op de camping aan en mochten eerst een plaats uitzoeken. Er waren maar 7 plaatsen vrij van de 137 en we vonden er een die ons geschikt leek. Dan weer terug lopen en inschrijven en dan de camper installeren. Dan is het al half één en besluiten om meteen maar te gaan eten. Na eten gaat Bep een wasje doen en ik zet de foto's op de lap top. Het is inmiddels droog geworden en ik maak een lijntje en Bep hangt de was op.
Om 15.15 lopen we naar het dorp Lourmain dat ong 1000 inwoners heeft. We lopen er 10 minuten over en er zijn erg veel restaurantjes, wel 24 volgens de receptioniste. Hier is het al bewoont sinds de prehistorie. In de middeleeuwen kozen ze de kant van de Hugenoten en dat kwam hun duur te staan want in 1545 werd het platgebrand door de katholieken. Het kasteel van Lourmarin domineert het dorp. Het staat op een plaats waar vroeger een kasteel gestaan heeft van de 12e eeuw. Ook nog wat winkeltjes bekeken en nog even langs de Office de Tourisme gegaan voor wat informatie. Dan weer terug lopen naar de camping, de stoelen er uit want het is weer lekker weer geworden. Als we aan de thee zitten komt de buurman even een praatje maken, denkt dat we uit Almere komen omdat dat op de camper staat. Ook het wijntje drinken we buiten maar gaan toch even later naar binnen omdat de zon achter de bomen verdwijnt. Bep verzorgt het eten weer en als  we het eten op hebben en  ik het vuil heb weggebracht ga ik verder met het blog.
Maar vandaag helaas geen foto's want door een fout zijn de foto's van vandaag gewist!!

1. Diane Honingh:
    19 september 2017
    Jemig pa... de foto's gewist. Hoe krijg je dat nu voor elkaar?

Hier is het ook aardig weer, Tom is naar trainen in korte broek en korte mouwen shirt! Hier alles zijn gangetje. Kinderen naar school, wij werken. Alsof het nooit vakantie is geweest... gelukkig hebben we de foto's nog! Nou, ik ga maar eens aardappels schillen. Tom is half 8 thuis dus dan wil ik het eten op tafel hebben! Kus