Lynton

4 mei 2017 - Lynton, Verenigd Koninkrijk

Donderdag 4 mei

Gisteravond nog een uur naar Monaco-Juventus gekeken. Higuain scoorde 2X voor Juve en kan zich gaan opmaken voor de finale. Ik zie Monaco geen 3X scoren  in Turijn!
Verdes nog wat TV gekeken en besloten om hier nog een dag te blijven.
Vanmorgen grijze lucht en dat viel een beetje tegen want we zouden een wandeling gaan maken.
Na het ontbijt wat kaarten bekijken voor de volgende trip en koffie gezet. Toen we aan de koffie zaten brak de zon af en toe door. Ik stond nog te twijfelen om de korte broek aan te trekken maar toen ik de buurman zag in zijn korte broek was ik om en trok ook een korte broek aan. Later zag ik waarom hij dat heeft, hij heeft tatoes op zijn onderbenen en dat moet gezien worden. Kleinzoon Tom een app gestuurd dat ik de kortebroekenstrijd gewonnen heb dit jaar! Om 10.50 waren we wandelklaar en zijn aan de wandeling begonnen naar Lynton, langs de kust. Eerst door een bosrijk gebied en langs een boerderij. Het pad was kleurlijk versiert met gaspeldoorn. Ik heb steeds geschreven dat de brem hier ook in de bloei staat maar kreeg een paar dagen geleden bericht van Tineke (schooljuffrouw!) dat ze een boekje mee had genomen naar Schotland en dat het geen brem was maar gaspeldoorn! Het ruikt een beetje naar kokos en er zitten doornen aan! Ik geroken en niet te dicht met mijn neus er bij want er zaten doornen aan! En ja mijn dochter heeft gelijk, gaspeldoorn!
We waren nog maar één km onderweg toen mijn fototoestel zei dat mijn SD kaartje vol was!
Ik heb er nog wel één maar die ligt in de camper, vergeten!
Dus wat foto's gewist zodat ik toch nog wat foto's kon maken. We liepen naar beneden over een mooi wandelpad en kwamen bij de zee waar het Coast Path loopt. Daar overheen en was best een mooi pad maar niet voor Bep want die vond het doodeng zo dicht langs de afgrond naast de zee!
Maar mijn arm zag bijna blauw en zijn er toch gekomen. In Lynton een zaak gezocht waar ze SD kaartjes verkochten. De vrouw van de tweedehands winkel gevraagd waar we dat eventueel konden kopen maar ze dacht niet dat het in Lynton te koop was. Tussen haakjes, er zijn in Engeland heel veel tweede hands winkeltjes die de opbrengst voor een goed doel hebben.
Wij naar het winkeltje waar we gisteren ijs gekocht hebben. Er was daar alles te koop dus wie weet? En ja hij had zo'n kaartje te koop.
Wij een restaurant gezocht en daar wat gaan eten. Bep wil onder geen mogelijkheid meer dezelfde weg terug dus even naar het VVV bureau en een alternatief gezocht. Er was een weg die naar Lee Abbey ging en daar waren wij langs gekomen! Dus die weg genomen en daar ons pad weer opgezocht. Het is daar prachtig en ook al omdat de zon volop schijnt! We lopen de berg weer op en komen om 3 uur weer terug op de camping. Het is prachtig weer dus de stoelen er uit en eerst wat drinken. Ik eerst douchen en daarna Bep. Eerst een kop thee en dan is de 5 alweer in de klok en drinken wij een heerlijk glaasje op deze prachtige dag. We blijven nog heerlijk van de zon genieten totdat Bep aan het eten gaat beginnen. Ook willen wij de dodenherdenking niet missen. Alleen is nu die twee minuten stilte om 7 uur! Ik vind het altijd indrukwekkend om te zien, het geeft een gevoel van verbondenheid en is iets dat we nooit mogen vergeten. En als ik dan Burgemeester van der Laan zie met zijn toespraak pink ik een graantje weg! Daarna eten wij verder en doet Bep de afwas. De zon schijnt nog volop maar de wind wordt fris!

1. Diane Honingh:
    4 mei 2017
    Ik zie alleen maar prachtige foto's vanuit UK, zowel van jullie als van Tineke en Michiel.

Misschien heb ik het gemist, maar hoezo had je een SD kaartje nodig?

En de korte broeken strijd heb je inderdaad gewonnen. Zaterdag kan Tom hem denk ik ook wel aan!

Ik morgen vrij (5 mei vrije dag in CAO waar ik onder val) dus heb steeds het gevoel dat het vrijdag is. Finus Sanne net naar Utrecht gebracht. Ze gaan morgen daar naár een bevrijdingsfestival.
    Fijne avond nog! Kus
  2. Tante Co:
    4 mei 2017
    Wat fijn dat jullie vandaag mooi weer hadden.
    Hier nog koud, trui en C.V. aan!
    Vanavond naar dodenherdenking op TV gekeken via PIM
    vanuit de Grote Kerk. Was indrukwekkend. Marker Mannenkoor
    zong, en de fanfare verzorgde de muziek, burgemeester de speech.
    Daarna de kranslegging, waar ook vele plaatselijke ver. aan
    deelnamen.
    Jullie morgen weer een mooie dag, maar niet langs de afgronden
    gaan!
    Groeten: tante Co