Montbard

2 september 2017 - Montbard, Frankrijk

Zaterdag 2 september

Gisteravond laat gegeten en daarna samen nog even de route gepland voor de volgende dag en geen tijd voor een spelletje. Dan nog maar even TV gekeken.
Vanmorgen zag het er goed uit wel wat bewolking maar veel blauw in de lucht (niet op straat!!). We waren niet vroeg maar stonden wel weer om 9.35 klaar om te vertrekken. Ik had al gekeken hoe je hier betalen moest en dat daarna dan de slagboom omhoog gaat en je kunt vertrekken. Wij de kaart er in en die kwam steeds terug, de creditkaart kon er dus niet in! Diverse keren geprobeerd en ook nog iemand voor laten gaan waar het wel goed ging maar bij ons lukte het niet. Hadden wij weer! Bep nog naar de Office van Tourisme gelopen maar is pas vanmiddag open! Er ging nog een Franse camper betalen en dat ging wel goed. Wij aan die vrouw uitgelegd dat het bij ons niet ging, dat de kaart steeds terug kwam. Ze sprak met haar man en zei dat hij maar voor de ingang moest gaan staan met de camper en er kwam een kaart uit en gaf die aan ons en Bep die kaart er in en ja de slagboom ging omhoog en wij konden vertrekken! (10.10) Die mensen heel vriendelijk bedankt en wij richting Bar sur Aube. Er zijn best veel aardige Fransen! Dan over de D396 die paralel aan de Aube loopt en door een mooi stukje Frankrijk waar heel veel mais staat en ook al veel gehakseld is. Ook veel landbouwgrond waar al geoogst is en er voor de winter wel wat anders ingezaaid wordt. Zo kwamen we in Montigny sur Aube waar we bij een mooie parkeerplaats koffie gingen drinken. We verlieten de Aube en over de rustige wegen naar Chatillion sur Seine. Mooie stad en over de Seine die daar nog heel klein is. Daarvandaan over de D980 naar Montbard, een vrij rechte weg met ook hier links en rechts landbouwgrond. Om 12.45 kwamen we op de camping aan. Er was niemand bij de receptie maar dan zoek je een plaats en ga je daar staan. We zijn hier al een keer geweest dus hadden we snel een plaats gevonden. De camper stond maar net toen er een paar druppels regen vielen. Dan eerst eten en na het eten de stoelen buiten want de zon schijnt weer volop. Dan nog wat werkzaamheden rond de camper en de lucht betrok weer en weer een bui! Om 4 uur kwam er iemand bij de receptie, dus daarheen en betalen. We blijven morgen hier ook nog want de voorspellingen zijn, mooi weer. De thee drinken we buiten in de zon maar moeten het tweede bakkie binnen drinken want het begint weer te regenen. Gelukkig niet lang zodat als de vijf in de klok zit we het wijntje in de zon kunnen drinken (en zo hoort het!) Als de zon achter de bomen verdwijnt dan gaat Bep aan het eten beginnen. Net na het eten krijgen we nog een bui maar duurt gelukkig niet lang. Bep wast af en als ik de vuilnis heb weggegooid ga ik hieraan beginnen.